Trei oferte au fost depuse la contractul pentru modernizarea Transfăgărășanului, un proiect prin care CNAIR încearcă să mențină deschis tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă mai mult de patru-cinci luni pe an. Transfăgărășanul ajunge la 2.040 de metri altitudine maximă în zona Bâlea Lac și este a doua cea mai înaltă șosea din țară (Transalpina atinge 2145 metri în Pasul Urdele).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Documentația tehnică va propune soluțiile tehnice pentru modernizare, printre acestea execuția de polate (copertine de protecție) fiind cea mai importantă.
„Au fost depuse 3 oferte pentru realizarea documentației tehnice necesară scoaterii la licitație a lucrărilor de modernizare a Transfăgărășanului (DN 7C) ! Contractul are o valoare de aprox. 10 milioane lei și durează 12 luni, a transmis șeful CNAIR Cristian Pistol.
„Cei trei ofertanți care concureaza pentru acest contract de proiectare (SF) a sectorului cuprins între km 104 și km 130+800, sunt:
– RUTIER CONEX XXI S.R.L.
– SPECIALIST CONSULTING SRL
– TOTAL BUSINESS LAND SRL
Contractul prevede adoptarea unor soluții tehnice corespunzătoare pentru ca circulația să fie deschisă pe o perioadă cât mai lungă a anului pe secțiunea dintre Piscu Negru și Bâlea Cascadă. Valoarea estimată a contractului (finanțat prin PT- Programul Transport) este de 10,14 milioane de lei (fără TVA). Durata contractului de proiectare este de 12 luni, din care 9 luni pentru elaborarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții”, a afirmat Cristian Pistol.
Principalele cerințe din caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia:
– Execuția de polate (copertine de protecție din beton), lucrări de siguranță rutieră
– Panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi).
– Zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor.
– View Point
– închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac (porțile tunelului se sudează la închidere)
– Îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente”, arată caietul de sarcini CNAIR.