Trei oferte au fost depuse la contractul pentru modernizarea Transfăgărășanului, un proiect prin care CNAIR încearcă să mențină deschis tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă mai mult de patru-cinci luni pe an. Transfăgărășanul ajunge la 2.040 de metri altitudine maximă în zona Bâlea Lac și este a doua cea mai înaltă șosea din țară (Transalpina atinge 2145 metri în Pasul Urdele).
Documentația tehnică va propune soluțiile tehnice pentru modernizare, printre acestea execuția de polate (copertine de protecție) fiind cea mai importantă.
„Au fost depuse 3 oferte pentru realizarea documentației tehnice necesară scoaterii la licitație a lucrărilor de modernizare a Transfăgărășanului (DN 7C) ! Contractul are o valoare de aprox. 10 milioane lei și durează 12 luni, a transmis șeful CNAIR Cristian Pistol.
„Cei trei ofertanți care concureaza pentru acest contract de proiectare (SF) a sectorului cuprins între km 104 și km 130+800, sunt:
– RUTIER CONEX XXI S.R.L.
– SPECIALIST CONSULTING SRL
– TOTAL BUSINESS LAND SRL
Contractul prevede adoptarea unor soluții tehnice corespunzătoare pentru ca circulația să fie deschisă pe o perioadă cât mai lungă a anului pe secțiunea dintre Piscu Negru și Bâlea Cascadă. Valoarea estimată a contractului (finanțat prin PT- Programul Transport) este de 10,14 milioane de lei (fără TVA). Durata contractului de proiectare este de 12 luni, din care 9 luni pentru elaborarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții”, a afirmat Cristian Pistol.
Principalele cerințe din caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia:
– Execuția de polate (copertine de protecție din beton), lucrări de siguranță rutieră
– Panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi).
– Zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor.
– View Point
– închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac (porțile tunelului se sudează la închidere)
– Îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente”, arată caietul de sarcini CNAIR.