Podul peste Canalul Dunăre – Marea Neagră de la Basarabi/Murfatlar în județul Constanța va intra în reparații capitale. Compania de Drumuri a lansat o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reparații, valoarea contractului fiind cuprinsă între 25 și 27 de milioane lei, fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027. Podul de la Basarabi/Murfatlar la kilometrul 242 pe DN 3 București – Călărași – Constanța a fost construit în 1983 (40 de ani vechime), are o lungime de 233 de metri, iar durata contractului este de 15 luni (4 luni proiectare și 11 luni execuție) cu o garanție de 5 ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit documentației CNAIR, expertiza din 2019 arată o stare a infrastructurilor „relativ bună, principalele probleme fiind infiltrațiile de apă prin rosturi”. De asemenea, expertiza tehnică arată defecte la pilele-culei și la pilele viaductelor de acces, cu metal ruginit la arcele casetate și rugină la elementele de prindere a tiranților de grinzile principale, dar fără degradări importante la grinzile de rigidizare.

„Podul existent pe DN 3 București – Călărași – Constanța la km 242 traversează Canalul Dunăre Marea Neagră în localitatea Basarabi. Podul este construit în 1983 și este alcătuit dintr-un pod cu un viaduct principal și două viaducte de acces de o parte și de alta a podului principal. Lungimea totală este de 233,80 metri”, arată CNAIR.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Lucrările se vor face cu închiderea unei căi (lățimea totală a suprastructurii este de 14,40 metri din care carosabil 7,8 metri și 3 metri trotuare). „Nu se acceptă închiderea totală a traficului pe pod”, se arată în caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Ofertele pot fi depuse până la data de 19 septembrie, iar prețul ofertei are o pondere de 40% din totalul contractului.

În prima parte a anului 2023, CNAIR, prin Regionala de Drumuri Constanța, a făcut lucrări de reparații și la Podul Ovidiu, intersecția Autostrăzii A4 cu DN 2 A, în zona de nord a municipiului Constanța.