Furnizorul german de piese auto Continental ia în considerare vânzarea diviziei auto care în prezent este grupată în cadrul ContiTech, a relatat luni publicația Manager Magazin, citând surse din cadrul companiei, scrie Reuters.
Posibila vânzare ar face parte dintr-o reorganizare mai amplă a companiei, planificată de președintele Consiliului de Supraveghere, Wolfgang Reitzle, și de consiliul executiv din jurul directorului general Nikolai Setzer, a adăugat publicația, citând sursele.
Continental a luat o serie de măsuri în ultimii ani pentru a se restructura și a crește profitabilitatea, în condițiile în care capitalizarea sa bursieră a scăzut la 13 miliarde de euro, de la 50 de miliarde de euro în 2018.
Compania a anunțat în februarie că reorganizează ContiTech din șase divizii în câte una în Europa, America și Asia-Pacific, în timp ce își reunește activitățile din domeniul auto într-o unitate separată orientată spre electromobilitate.
Potrivit publicației Manager Magazin, unitatea respectivă – specializată în curele și sisteme de etanșare, cu o cifră de afaceri de peste 2 miliarde de euro – ar urma să fie separată de afacere în termen de doi ani. Aceasta ar putea fi vândută, divizată în continuare sau fuzionată cu o altă companie, potrivit publicației.
Afacerea cu anvelope, foarte profitabilă, și partea din ContiTech care nu se referă la industria auto vor fi păstrate ca viitor nucleu, a precizat publicația, citând un manager de top anonim care a avertizat asupra amenințării unei rupturi între angajați dacă afacerea cu anvelope va continua să finanțeze afacerea cu automobile.