O nouă amânare pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Curtea de Apel București amână pentru 2 octombrie decizia la contestațiile Nurol și Tekfen

Ploiești -Buzău

Curtea de Apel București (CAB) a amânat din nou pronunțarea pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, noul termen la care ar putea fi anunțată decizia fiind 2 octombrie. Este a doua amânare pentru că, după conexarea contestațiilor Nurol și Tekfen, CAB ar fi trebuit să anunțe decizia pe 22 septembrie, dar amânat-o pentru miercuri, 27 septembrie.

„Complet: 10-Completul 3 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 02 octombrie 2023. Pronunţată azi, 27 septembrie 2023, prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Document: Încheiere – Amânare ulterioară a pronunţării 27.09.2023”, se arată pe portalul Instanței

Lotul 3 Pietroasele – Buzău are o lungime de 14 kilometri, iar licitația a fost lansată în iunie 2021. Dacă prin decizia pe care o va pronunța Curtea de Apel dă undă verde semnării contractului, atunci se poate respecta calendarul PNRR de semnare a contractelor, posibil și de execuție (dar depinde de constructor).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Chiar dacă lotul câștigat de Tekfen are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Tekfen este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cea mai simpla solutie ar fi sa faca Cnair o asociere fortata intre Tekfen si Nurol cei 14 km impartiti in 2 bucati de 7 km si sa faca odata.
    Este deja penibil ce se intampla.
    Oricum Pizza si Coni au avans 20% intr-un an, asta inseamna ca mai au 4 ani pana se termina in 2027. Pana atunci si aici castiga cineva.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.