În timp ce revoluția feroviară din Europa continuă în ritm accelerat, unul dintre principalii săi actori a decis să aducă un serviciu îmbunătățit 24/7, relatează CNN.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania feroviară de stat austriacă ÖBB, care a condus relansarea serviciilor de noapte în ultimii ani, a dezvăluit o nouă flotă de trenuri de noapte, formată din 33 de trenuri, care va debuta în decembrie 2023.

Sursa foto: Facebook / Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)

Pe fondul unui serviciu mai bun pe toate planurile, un lucru iese în evidență: accentul pe călătorii singuri, noile trenuri conținând paturi single de tip capsulă, precum și cușete și vagoane de dormit standard.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Trenurile cu șapte vagoane vor avea fiecare o capacitate de 254 de pasageri și vor fi compuse din două vagoane cu scaune, trei cușete și două vagoane de dormit.

Și se pare că vor primi un upgrade major față de trenurile de dormit tradiționale. În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea baie proprie, inclusiv un duș.

Sursa foto: Facebook / Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)

Paturile vor fi fixe, ceea ce ÖBB promite că le va face mai confortabile. Și va exista mai mult spațiu pentru bagajele voluminoase, inclusiv echipamente sportive, cărucioare și șase locuri pentru biciclete.

Pasagerii pot alege între cabine cu baie proprie, în care pot dormi două persoane (în paturi suprapuse), fie în spațiile Comfort Plus, fie în cele Comfort (acestea din urmă sunt ceva mai puțin spațioase).

Cușetele au patru paturi în fiecare compartiment, dar nu au baie proprie.

Adevărata inovație constă în noi “mini-cabine” – cușete individuale de tip “capsulă” (vezi „capsule hotels”) în vagoanele cușetă, suprapuse în două straturi, ca un dormitor, în care fiecare persoană își poate izola spațiul privat.

Sursa foto: Facebook / Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)

Călătorii singuri vor avea parte de intimitate, alături de un spațiu strâmt, dar care își face treaba, cu o oglindă în masa rabatabilă pentru micul dejun, lampă de lectură, zonă de depozitare și dulapuri pentru pantofi și genți de mână.

Fiecare tren va avea, de asemenea, o cușetă accesibilă, în care pot dormi până la două persoane în scaun cu rotile plus alte două persoane, cu o toaletă accesibilă.

„Călătoria cu trenul este viitorul”

Leonore Gewessler, ministrul austriac pentru acțiune climatică, a declarat că noile trenuri “arată clar că viitorul călătoriilor pe distanțe scurte și medii aparține trenului”.

“A lua trenul înseamnă a proteja clima. Acest lucru este valabil în special pentru trenurile de noapte. De aceea, lucrăm împreună pentru a extinde în continuare rețeaua europeană de trenuri de noapte”, a spus ea într-un comunicat.

Sursa foto: Facebook / Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)

“Îmbarcarea la Viena seara și trezirea înviorată într-o altă metropolă europeană în dimineața următoare… va fi și mai ușoară și mai confortabilă în viitor.”

Trenurile au fost aprobate pentru utilizare în Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Acestea urmează să intre în serviciu la 10 decembrie pe rutele Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg. Biletele se pun în vânzare la 11 octombrie.

ÖBB, care își sărbătorește anul acesta centenarul, are acum cea mai mare flotă de trenuri cu vagon de dormit din Europa, care circulă pe întreg continentul.

Sursa foto: Facebook / Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)