Grupul auto german Schaeffler vrea să cumpere producătorul de componente pentru automobile Vitesco pentru 3 miliarde de euro

Vitesco Technologies Timișoara Sursa foto: Ciprian Mihai / Autocritica

Grupul auto german Schaeffler a făcut o ofertă de preluare a producătorului de componente pentru automobile Vitesco Technologies, moștenitorii furnizorului auto încercând să își sporească prezența în domeniul vehiculelor electrice, scrie Financial Times. Producătorul bavarez de componente auto Schaeffler, controlat de Georg Schaeffler și de mama sa, Maria-Elisabeth Schaeffler, a declarat luni că va oferi 91 de euro pe acțiune pentru a cumpăra Vitesco – cu o cincime mai mult decât prețul de închidere de vineri – evaluând grupul auto rival la aproximativ 3 miliarde de euro.

Acțiunile Vitesco, care a fost desprinsă în urmă cu doi ani din grupul auto Continental, au crescut cu 20% la aflarea veștii, ajungând la 91 de euro luni dimineață la Frankfurt.

Familia Schaeffler, una dintre cele mai bogate familii din Germania, deține deja 49,9% din acțiunile Vitesco, specializată în vehicule electrice, precum și 46% din acțiunile Continental, care produce anvelope și alte piese auto.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Familia, care a făcut bani din rolul Germaniei ca lider mondial în producția de automobile, este expusă în mod unic la trecerea istorică a industriei la vehiculele electrice – un domeniu în care China a devenit rapid dominantă.

Anul trecut, Schaeffler a anunțat că va concedia 2% din forța sa de muncă, aproximativ 1.300 de persoane, deoarece a avertizat cu privire la o supraofertă de componente pentru motoare cu combustie.

Klaus Rosenfeld, directorul executiv al Schaeffler, a declarat luni că o preluare reușită ar însemna că firma va putea oferi o „suită completă” de soluții atât în segmentul vehiculelor electrice, cât și pentru mașinile cu motoare cu combustie tradiționale.

O parte din motivul care a stat la baza preluării, despre care Schaeffler a spus că va duce, până în 2029, la sinergii în valoare de 600 de milioane de euro pe an, a fost dorința de a „simplifica” structura acționariatului companiei, familia renunțând la controlul asupra acțiunilor cu drept de vot.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: