Constructorul grec Aktor și-a asumat finalizarea lotului 3 al Autostrăzii București Sud în iulie 2024, a anunțat directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Este un nou termen față de cel aprobat în această vară : aprilie 2024 respectiv estimarea mai-iunie 2024 pe care a transmis-o ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe 15 noiembrie la ultima verificare pe A0 (detalii aici).
Invitat la TVR, Pistol a precizat că în mai-iunie 2024 Alsim Alarko va finaliza lotul 1 Vidra – A2 Autostrada Soarelui, acum la 80% execuție, iar în vara anului viitor Aktor va deschide lotul 3, în prezent la 57% execuție, potrivit raportării CNAIR. O simplă analiză a datelor de progres și mai ales evoluția constructorului din Grecia ne arată că nu „bat” calculele pe datele oficiale. Practic, dacă lotul 1 este construit 80% și s-ar deschide în mai-iunie, cum s-ar putea finaliza în iulie lotul 3, fiind o diferență de 20 de procente și mai ales un ritm de lucru al grecilor nesatisfăcător? (Capacitatea maximă a Aktor a fost de 20% între ianuarie și iunie 2023, însă doar amenințați în repetate rânduri cu rezilierea contractului, după cum Economedia a transmis aici). Pe 15 noiembrie, Pistol spunea că „lucrările sunt la 55% și în întârziere” față de contract.
„Lotul 1 Sud, ne așteptăm ca în primăvară, când condițiile meteo să permită reluarea lucrărilor să finalizeze undeva în mai-iunie, iar legătura cu Autostrada A2 să fie operațională. Pe de altă parte, pentru a asigura legătura între cele două autostrăzi, Pitești – București și București – Constanța între A1 și A2 la profil de autostradă se impune și finalizarea lotului 3 care, după toate discuțiile cu antreprenorul grec ne-a dat toate asigurările că va fi posibilă în vara anului viitor, în iulie”, a spus Cristian Pistol la TVR Info.
Un exemplu care ilustrează întârzierea proiectului este la nodul rutier de la Joița, la intersecția cu Autostrada A1 București – Pitești. Deși primele grinzi au ajuns în șantier la începutul lunii august (detalii aici), din imaginile recente de pe șantier se observă că, după 4 luni încă nu a început montajul și nici măcar nu s-a asfaltat varianta provizorie cu bretele pentru devierea circulației.
Imagini din șantier au fost publicate pe Canalul Youtube „Ionuț Ivașca”:
https://www.youtube.com/watch?v=v6mX-ZClUJA