Gigantul danez Maersk va utiliza trenurile pentru a evita tranzitul cu navele sale prin canalul Panama, afectat de secetă

maersk sursa foto: Unsplash

Grupul danez A.P. Moller-Maersk, unul dintre cei mai mari transportatori maritimi din lume, va utiliza trenurile pentru a evita tranzitul cu navele sale prin canalul Panama, afectat de secetă, în condiţiile în care nivelul redus al apelor a impus reducerea numărului de nave ce utilizează una dintre cele mai aglomerate rute maritime din lume, transmite Reuters, citat de Agerpres.

În toamna acestui an, Autoritatea Canalului Panama (APC) a restricţionat tranzitul navelor, din cauza unei secete severe care a limitat cantitatea de apă necesară pentru a opera sistemul de ecluze. În prezent, sunt aprobate să tranziteze zilnic doar 22 de nave prin Canalul Panama, faţă de aproximativ 35, în condiţii normale.

În aceste condiţii, Maersk a decis ca pentru ruta OC1, care face legătura între Australia şi Noua Zeelandă cu oraşele Philadelphia şi Charleston de pe coasta de est a SUA prin Canalul Panama, vor fi puse la punct două bucle separate, una în Atlantic şi una în Pacific.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Navele care utilizau Canalul Panama vor renunţa la trecerea prin acest canal şi, în schimb, va fi pus la punct un pod terestru care utilizează transportul feroviar pentru a transporta marfa pe o distanţă de 80 de kilometri, de pe o parte a alta a statului Panama”, a informat grupul danez, într-un aviz trimis clienţilor.

Seceta din Canalul Panama creează o nouă problemă pentru companiile de shipping precum Maersk şi Hapag Lloyd, care sunt nevoite să ocolească Marea Roşie după intensificarea atacurilor rebelilor houthi.

Un institut economic german a estimat joi că schimburile comerciale mondiale au scăzut cu 1,3% în luna decembrie, comparativ cu noiembrie, după ce atacurile din Marea Roşie au dus la o scădere a volumului de marfă transportat în această regiune importantă pentru tranzitul navelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: