Gigantul danez Maersk va utiliza trenurile pentru a evita tranzitul cu navele sale prin canalul Panama, afectat de secetă

maersk sursa foto: Unsplash

Grupul danez A.P. Moller-Maersk, unul dintre cei mai mari transportatori maritimi din lume, va utiliza trenurile pentru a evita tranzitul cu navele sale prin canalul Panama, afectat de secetă, în condiţiile în care nivelul redus al apelor a impus reducerea numărului de nave ce utilizează una dintre cele mai aglomerate rute maritime din lume, transmite Reuters, citat de Agerpres.

În toamna acestui an, Autoritatea Canalului Panama (APC) a restricţionat tranzitul navelor, din cauza unei secete severe care a limitat cantitatea de apă necesară pentru a opera sistemul de ecluze. În prezent, sunt aprobate să tranziteze zilnic doar 22 de nave prin Canalul Panama, faţă de aproximativ 35, în condiţii normale.

În aceste condiţii, Maersk a decis ca pentru ruta OC1, care face legătura între Australia şi Noua Zeelandă cu oraşele Philadelphia şi Charleston de pe coasta de est a SUA prin Canalul Panama, vor fi puse la punct două bucle separate, una în Atlantic şi una în Pacific.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Navele care utilizau Canalul Panama vor renunţa la trecerea prin acest canal şi, în schimb, va fi pus la punct un pod terestru care utilizează transportul feroviar pentru a transporta marfa pe o distanţă de 80 de kilometri, de pe o parte a alta a statului Panama”, a informat grupul danez, într-un aviz trimis clienţilor.

Seceta din Canalul Panama creează o nouă problemă pentru companiile de shipping precum Maersk şi Hapag Lloyd, care sunt nevoite să ocolească Marea Roşie după intensificarea atacurilor rebelilor houthi.

Un institut economic german a estimat joi că schimburile comerciale mondiale au scăzut cu 1,3% în luna decembrie, comparativ cu noiembrie, după ce atacurile din Marea Roşie au dus la o scădere a volumului de marfă transportat în această regiune importantă pentru tranzitul navelor.