Grupul danez A.P. Moller-Maersk, unul dintre cei mai mari transportatori maritimi din lume, va utiliza trenurile pentru a evita tranzitul cu navele sale prin canalul Panama, afectat de secetă, în condiţiile în care nivelul redus al apelor a impus reducerea numărului de nave ce utilizează una dintre cele mai aglomerate rute maritime din lume, transmite Reuters, citat de Agerpres.
În toamna acestui an, Autoritatea Canalului Panama (APC) a restricţionat tranzitul navelor, din cauza unei secete severe care a limitat cantitatea de apă necesară pentru a opera sistemul de ecluze. În prezent, sunt aprobate să tranziteze zilnic doar 22 de nave prin Canalul Panama, faţă de aproximativ 35, în condiţii normale.
În aceste condiţii, Maersk a decis ca pentru ruta OC1, care face legătura între Australia şi Noua Zeelandă cu oraşele Philadelphia şi Charleston de pe coasta de est a SUA prin Canalul Panama, vor fi puse la punct două bucle separate, una în Atlantic şi una în Pacific.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Navele care utilizau Canalul Panama vor renunţa la trecerea prin acest canal şi, în schimb, va fi pus la punct un pod terestru care utilizează transportul feroviar pentru a transporta marfa pe o distanţă de 80 de kilometri, de pe o parte a alta a statului Panama”, a informat grupul danez, într-un aviz trimis clienţilor.
Seceta din Canalul Panama creează o nouă problemă pentru companiile de shipping precum Maersk şi Hapag Lloyd, care sunt nevoite să ocolească Marea Roşie după intensificarea atacurilor rebelilor houthi.
Un institut economic german a estimat joi că schimburile comerciale mondiale au scăzut cu 1,3% în luna decembrie, comparativ cu noiembrie, după ce atacurile din Marea Roşie au dus la o scădere a volumului de marfă transportat în această regiune importantă pentru tranzitul navelor.