Un sondaj realizat în SUA printre 800 de manageri și directori implicați în angajări arată că mulți angajatori evită absolvenții de facultate și caută să angajeze în schimb lucrători mai în vârstă. Unul din cinci angajatori a declarat că un absolvent de facultate s-a prezentat cu un părinte la un interviu de angajare, arată sondajul realizat de compania specializată Intelligent și citat de Business Insider.
Generația Z este cohorta demografică ce se succede milenialilor. Sunt cei născuți în perioada 1989 – 2012.
Angajatorii fac eforturi mari pentru a evita angajarea proaspeților absolvenți de facultate și încearcă în schimb să cucerească profesioniști mai în vârstă cu mai multe beneficii și salarii mai mari, potrivit sondajului citat.
Sondajul arată că 39% dintre angajatori au declarat că au evitat să angajeze absolvenți de facultate pentru posturile pentru care erau eligibili în favoarea candidaților mai în vârstă.
Sondajul a sugerat că angajatorii favorizează lucrătorii mai în vârstă, în parte pentru că tinerii profesioniști nu făceau o impresie bună managerilor de angajare în timpul interviurilor de angajare. Mai mult de jumătate dintre angajatori au spus că tinerii au probleme să stabilească un contact vizual în timpul interviului, iar 50% dintre manageri au spus că au cerut salarii nerezonabile.
Aproape jumătate dintre manageri au spus că s-au prezentat într-o ținută nepotrivită, iar aproape 20% au spus că au adus chiar și un părinte la interviul de angajare.
Managerii par să folosească mai multe tactici pentru a atrage profesioniști mai în vârstă, 60% dintre ei spunând că oferă mai multe beneficii, 59% că oferă salarii mai mari, 48% că oferă oportunități de lucru la distanță sau hibrid și 46% că sunt dispuși să angajeze candidați supracalificați.
Tinerii profesioniști par să aibă, de asemenea, reputația de a fi dificil de lucrat cu ei. Aproape două treimi dintre angajatori au declarat că au considerat că proaspeții absolvenți de facultate sunt frecvent incapabili să facă față volumului de muncă.
Cel puțin 58% au spus că acești candidați se simt prea ușor jigniți, au o incapacitate de a accepta feedback-ul și au abilități slabe de comunicare.
Pe măsură ce Generația Z a intrat pe piața forței de muncă în număr tot mai mare în ultimii ani, angajatorii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la capacitatea tinerei generații de a se adapta la viața corporatistă.
PWC, Deloitte și KPMG se numără printre firmele importante care au declarat că recruții din Generația Z care au absolvit în timpul pandemiei au probleme reale cu abilitățile de comunicare de bază și eticheta necesară de birou. Drept urmare, aceste companii au început să facă cursuri suplimentare de competențe, cum ar fi cum să trimită e-mailuri, ce să poarte la birou și cum să lucreze în echipă.