Producătorul chinez de automobile electrice BYD a anunţat luni că în 2023 profitul său net a crescut cu până la 86,5% comparativ cu 2022, graţie creşterii vânzărilor pe pieţele externe şi reducerii costurilor, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Într-un raport preliminar remis Bursei de Valori de la Shenzhen, BYD prognozează că profitul său net pentru anul trecut s-a situat undeva între 29 şi 31 de miliarde de yuani (4,04 – 4,32 miliarde de dolari), o creştere procentuală de 74,46% până la 86,49% comparativ cu 2022.

În pofida unei creşteri impresionante, cifrele anunţate de BYD au fost sub estimările analiştilor, care mizau pe un profit net de 31,5 miliarde de yuani, astfel că acţiunile BYD au scăzut cu aproape 4% în cursul şedinţei de tranzacţionare, ceea ce duce pierderile cumulate înregistrate în ultimele 12 luni la aproape 37%.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

BYD a vândut 526.409 de automobile complet electrice în ultimul trimestru al anului trecut, detronând pentru prima dată constructorul american Tesla Inc. din poziţia de cel mai mare vânzător mondial de automobile electrice. Creşterea s-a datorat în primul rând faptului că BYD are o gamă mult mai mare de modele electrice ieftine în China.

Însă la fel ca şi alţi producători de automobile electrice, BYD a fost afectat de războiul preţurilor din China, cea mai mare piaţă auto din lume. În luna noiembrie a anului trecut, BYD a decis să recurgă la reduceri de preţuri, de până la 10.000 de yuani, pentru modelele sale populare Qin, Han şi Tang, în încercarea de a-şi atinge ţinta de vânzări pe care şi-a propus-o pentru anul 2023.

În plus, tensiunile geopolitice afectează şi ele operaţiunile BYD. Acesta este unul dintre cei trei constructori auto care au fost selectaţi de Comisia Europeană pentru noi analize amănunţite, în cadrul investigaţiei demarate de Executivul comunitar pentru a stabili dacă sprijinul de stat oferit de Guvernul chinez le-a dat constructorilor auto un avantaj incorect în raport cu rivalii europeni.