Licitația pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de lărgire la 6 benzi pe DN 1 între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului (lotul UMB) a fost publicată marți, 6 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Este un contract cu o valoare cuprinsă între 1,5 și 1,8 milioane lei, o durată de 8 luni și finanțare europeană din Programul Transport 2021-2027.
„Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Modernizare/Lărgire DN 1 între Aeroport Henri Coanda – Nod A0 la profil 3+3, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, se arată în contractul din SEAP.
Dincolo de modernizarea/lărgirea la profil 3+3 benzi a DN 1 între Aeroport și A0, încă din 2015 în MaterPlanul de Transport al României este prevăzut Drumul Expres de 9 kilometri dintre Autostrada A3 București – Ploiești și Aeroportul Otopeni, dar CNAIR nu a făcut niciun pas pentru a implementa proiectul. Singura cale de acces în cel mai mare Aeroport din România cu aproape 15 milioane de pasageri/an este din aglomeratul DN 1, iar ieșirea spre București printr-o bretea care descarcă într-un sens giratoriu de sub pasajul DN 1. În plus, la Otopeni, în următorii ani ar urma să fie construit și terminalul T 2.
În MasterPlanul de Transport, la investițiile pentru Drumuri Expres la jumătatea clasamentului figurează legătura A3 – Aeroport Otopeni.
„Prin acest contract dorim să identificăm soluții viabile inclusiv pentru :