Primul pas pentru lărgirea la 6 benzi pe DN 1 între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului: A fost publicată licitația pentru studiul de fezabilitate / Drumul Expres A3 – Otopeni, uitat de CNAIR prin sertare

DN 1 Lărgire 3 benzi Aeroport-A 0

Licitația pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de lărgire la 6 benzi pe DN 1 între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului (lotul UMB) a fost publicată marți, 6 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Este un contract cu o valoare cuprinsă între 1,5 și 1,8 milioane lei, o durată de 8 luni și finanțare europeană din Programul Transport 2021-2027.

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Modernizare/Lărgire DN 1 între Aeroport Henri Coanda – Nod A0 la profil 3+3, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, se arată în contractul din SEAP.

Dincolo de modernizarea/lărgirea la profil 3+3 benzi a DN 1 între Aeroport și A0, încă din 2015 în MaterPlanul de Transport al României este prevăzut Drumul Expres de 9 kilometri dintre Autostrada A3 București – Ploiești și Aeroportul Otopeni, dar CNAIR nu a făcut niciun pas pentru a implementa proiectul. Singura cale de acces în cel mai mare Aeroport din România cu aproape 15 milioane de pasageri/an este din aglomeratul DN 1, iar ieșirea spre București printr-o bretea care descarcă într-un sens giratoriu de sub pasajul DN 1. În plus, la Otopeni, în următorii ani ar urma să fie construit și terminalul T 2.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În MasterPlanul de Transport, la investițiile pentru Drumuri Expres la jumătatea clasamentului figurează legătura A3 – Aeroport Otopeni.

Principalele caracteristici solicitate în studiul de fezabilitate pentru modernizarea lărgirea DN 1 la 3 benzi/sens vor fi:
 lărgirea la 3 benzi pe sens
posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru intoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București – Ploiești
 asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale
Această modernizare a DN1 la 3 benzi/sens între sectorul de drum menționat va contribui la creșterea condițiilor de trafic, precum și la sporirea gradului de siguranță a traficului rutier. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar durata contractului va fi de 8 luni, din care 7 luni pentru perioada de elaborare a Studiului de Fezabilitate, transmite secretarul de stat, Ionel Scriosteanu.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a spus că proiectul va ajuta la separarea traficului pe distanța dintre Aeroport și A0:

„Prin acest contract dorim să identificăm soluții viabile inclusiv pentru :

– separarea completă a traficului pe distanța dintre Aeroportul Otopeni și A0,
– eliminarea punctelor negre/ conflictelor de trafic pe acest sector de drum.
– realizarea unui sector de drum omogen care să asigure infrastructura de baza necesară cererii de transport în creștere,
– asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier”, a transmis Cristian Pistol.
Sursa foto: CNAIR

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: