Primul pas pentru lărgirea la 6 benzi pe DN 1 între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului: A fost publicată licitația pentru studiul de fezabilitate / Drumul Expres A3 – Otopeni, uitat de CNAIR prin sertare

DN 1 Lărgire 3 benzi Aeroport-A 0

Licitația pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de lărgire la 6 benzi pe DN 1 între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului (lotul UMB) a fost publicată marți, 6 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Este un contract cu o valoare cuprinsă între 1,5 și 1,8 milioane lei, o durată de 8 luni și finanțare europeană din Programul Transport 2021-2027.

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Modernizare/Lărgire DN 1 între Aeroport Henri Coanda – Nod A0 la profil 3+3, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, se arată în contractul din SEAP.

Dincolo de modernizarea/lărgirea la profil 3+3 benzi a DN 1 între Aeroport și A0, încă din 2015 în MaterPlanul de Transport al României este prevăzut Drumul Expres de 9 kilometri dintre Autostrada A3 București – Ploiești și Aeroportul Otopeni, dar CNAIR nu a făcut niciun pas pentru a implementa proiectul. Singura cale de acces în cel mai mare Aeroport din România cu aproape 15 milioane de pasageri/an este din aglomeratul DN 1, iar ieșirea spre București printr-o bretea care descarcă într-un sens giratoriu de sub pasajul DN 1. În plus, la Otopeni, în următorii ani ar urma să fie construit și terminalul T 2.

În MasterPlanul de Transport, la investițiile pentru Drumuri Expres la jumătatea clasamentului figurează legătura A3 – Aeroport Otopeni.

Principalele caracteristici solicitate în studiul de fezabilitate pentru modernizarea lărgirea DN 1 la 3 benzi/sens vor fi:
 lărgirea la 3 benzi pe sens
posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru intoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București – Ploiești
 asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale
Această modernizare a DN1 la 3 benzi/sens între sectorul de drum menționat va contribui la creșterea condițiilor de trafic, precum și la sporirea gradului de siguranță a traficului rutier. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar durata contractului va fi de 8 luni, din care 7 luni pentru perioada de elaborare a Studiului de Fezabilitate, transmite secretarul de stat, Ionel Scriosteanu.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a spus că proiectul va ajuta la separarea traficului pe distanța dintre Aeroport și A0:

„Prin acest contract dorim să identificăm soluții viabile inclusiv pentru :

– separarea completă a traficului pe distanța dintre Aeroportul Otopeni și A0,
– eliminarea punctelor negre/ conflictelor de trafic pe acest sector de drum.
– realizarea unui sector de drum omogen care să asigure infrastructura de baza necesară cererii de transport în creștere,
– asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier”, a transmis Cristian Pistol.
Sursa foto: CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *