Asociația Pro Infrastructură a publicat joi imagini din dronă cu aparente fisuri pe viaductul Boița de pe lotul 2 Boița – Cornetu și face apel la măsuri rapide și ferme din partea consultantului și a CNAIR.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Beton Turkish Delight marca Mapa-Cengiz pe Autostrada Sibiu-Pitești. Așa se prezintă placa de suprabetonare pe viaductul Boița, fix pe prima deschidere de lângă culeea de nord, chiar în capătul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești executat de asocierea turcă Mapa-Cengiz. Ne scuzați, arată ca dracu! Înțelegem că betonul fisurează deseori și am văzut în peste 15 ani de când monitorizăm drumurile și căile ferate destule betoane urâte, cu probleme. Însă așa ceva e o premieră pentru noi!”, arată Asociația Pro Infrastructură, într-o postare.


Aceasta susține că nu își poate da seama doar din imagini dacă aceste „fisuri fără număr, hidoase și probabil destul de adânci și late, cât să fie vizibile din dronă”, sunt cauzate de o rețetă de beton greșită, ori de o defectuoasă punere a sa în operă, ori de o elicopterizare precară sau… cine știe ce altceva.
„Oricum, e o performanță să îți iasă betonul în halul ăsta, mai ales că temperaturile ambientale sunt foarte bune, dacă nu optime. Și nu ne imaginăm că inginerii Mapa-Cengiz sunt niște amatori. Dar poate o și demonstrează. Că tot ce au reușit până acum a fost să ne arate fix contrariul, atât la viteză cât și, iată, la calitate!”, arată API.
Asociația mai reclamă că „oficialii CNAIR dorm” și se întreabă dacă la fel face și consultantul IRD Engineering.
„Domnilor, trezirea! Când neconformitatea este evidentă din dronă, chiar și pentru niște diletanți ca noi, se impun măsuri rapide și ferme, explicate transparent cetățenilor care nu doar plătesc factura, ci vor și circula pe-aici, într-un final apoteotic. Este absolut inacceptabil să vedem așa ceva pe unul dintre cele mai lungi viaducte de pe cea mai importantă autostradă a României. Trebuie aplicate urgent măsuri de remediere potrivite și o mult mai atentă supervizare a lucrărilor atât din partea consultantului, cât și a CNAIR”, conchide Pro Infrastructură.
Contractul pentru construcția secțiuni 2 (31,33 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești are o valoare de 4,25 miliarde, este finanțat prin Programul Transport (Fonduri Europene Nerambursabile) și trebuie finalizat în anul 2028. Stadiu fizic al lucrărilor pe întregul șantier se apropie de 7%.”
– Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
– Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
– Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.
Alte două secțiuni au fost deja deschise traficului.
Secțiunea 1 Sibiu – Boița (13,17 km) a fost deschisă de constructorul austriac Porr în decembrie 2022.
În decembrie 2024, constructorul italian WeBuild a dat în circulaţie o secţiune de 16 kilometri din lotul 5 Curtea de Argeş – Piteşti (între Piteşti şi Băiculeşti) de pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, cu 8 luni mai devreme faţă de termen.
Lungimea lotului 5 este de 30,35 km. Iar diferența de traseu a fost deschisă traficului pe 11 iunie 2025. Lucrările de construcție a Secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești s-au finalizat înainte de termenul contractual, stabilit pentru 31 august 2025.