Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, denunță un nou „șantaj” al constructorului Podului peste Dunăre de la Brăila care ar întârzia intenționat deschiderea pasajului peste liniile CFR din zona municipiului Brăila, iar traficul în oraș este „dat peste cap”. Întrebat despre situația podului inaugurat în iulie 2023 la cel mai înalt nivel, dar nerecepționat nici până acum, Ministrul Transporturilor a spus că a cerut CNAIR să rezolve situația, mai ales că a primit sesizări de la Primarul Brăilei și de la Președintele Consiliului Județean. La sfârșitul anului trecut, Compania de Drumuri a penalizat Webuild cu 80 de milioane de lei pentru întârzieri și neconformități (detalii aici).
„Este absolut inadmisibil ce se întâmplă acum acolo. S-au terminat lucrările pe partea brăileană a malului Dunării, toată acea traversare peste linia de cale ferată, toate lucrările sunt finalizate. Compania cam refuză să facă notificarea. Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment, pentru că ei refuză să facă această notificare. Să ştiţi că eu înţeleg toate lucrurile care ţin de apărarea intereselor şi fiecare îşi apără interesele, dar asta până la a aduce disconfort cetăţenilor – şi colegii mei ştiu că le-am cerut să găsească rapid o rezolvare. Pe noi ne-au anunţat atât primarul Brăilei, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean. În acest moment traficul este, în loc să ajute toată această investiţie de sute de milioane de euro, din cauza acestei lucrări până la urmă minore având în vedere partea cealaltă, s-a dat peste cap jumate din traficul din municipiul Brăila. Evident că în acest moment este o acţiune evident intenţionată din partea acestei companii, dar cu şantajul nu merge, cel puţin în ceea ce mă priveşte”, a spus Grindeanu.
Imagini publicate pe Canalul YouTube „Marius Papadopol” încă din decembrie 2023 arată că pasajul CFR de la Brăila poate fi deschis:
CNAIR va recepționa podul peste Dunăre de la Brăila doar la finalizarea lucrărilor și în condițiile de calitate din contract, conform unui comunicat de presă transmis marți, 6 februarie 2024. De asemenea, Compania de Drumuri dă noi asigurări privind siguranța circulației pe pod, dar admite problemele cu infiltrațiile din blocurile de ancoraj care încă nu au fost remediate. Explicațiile vin după ce publicația defapt.ro a descris problemele de calitate de la pod care a fost „inaugurat” la cel mai înalt nivel în iulie 2023, la solicitarea constructorului, dar fără ca lucrările să fie terminate. Totuși, Compania de Drumuri nu reușește să explice cum s-au executat lucrări neconforme sub monitorizarea consultantului (inginerul supervizor) și a inginerilor CNAIR din UIP (unitățile de implementare).