Ministrul Grindeanu a anunțat noile termene pentru Podul peste Dunăre de la Brăila: Se poate deschide în aprilie-mai pe varianta Măcin și august-septembrie pe ruta Jijila. Grindeanu vorbește despre șantajul Astaldi

Pod Brăila 12 nov RaducuP Drum

Podul peste Dunăre de la Brăila s-ar putea deschide în primăvara anului viitor, în aprilie sau mai pe varianta Măcin și în august-septembrie pentru varianta Jijila din județul Tulcea, a anunțat luni, la Parlament, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Este, practic, al treilea termen pentru cea mai complexă lucrare de infrastructură de după Revoluție. Primul termen a fost cel contractual, decembrie 2021, iar al doilea a fost 20 decembrie 2022, dată pe care constructorul Astaldi și-a asumat-o pe 3 octombrie la ultima vizită pe șantier a ministrului Grindeanu. Săptămâna trecută, Astaldi a început lucrările pentru aplicarea hidroizolației (detalii aici).

Ministrul Sorin Grindeanu a vorbit despre șantajul Astaldi, companie care câștigă contracte pe bandă rulantă cu CFR și CNAIR. „Niciodată, eu și colegii de la CNAIR nu vom accepta soluții mai scurte care nu se regăsesc în proiectul tehnic licitat. Unele soluții au fost acceptate de CNAIR, altele nu, pentru că schimbau soluțiile de proiectare și parametrii licitați în defavoarea proiectului. I-am încurajat pe cei de la CNAIR să nu accepte. Există claim-uri (n.r acțiuni pentru acordarea de despăgubiri), instanța poate să decidă într-o formă sau alta. Faptul că nu se țin de termene înseamnă penalități. Bineînțeles că vor certificate negative, nu mai e loc de nuanțe. Ați văzut angajamentele (n.r Astaldi). Nu accept chestiuni care să pară că trebuie să deschidem Podul la sfârșitul anului 2022, dar acceptați voi de la CNAIR unele soluții. Așa ceva nu e legal, în primul rând. Nu poate să fie acest mod de șantaj un mod de lucru. Pe Pod, efectiv, multe nu mai sunt de făcut. În schimb pe descărcări mai e de lucru. Descărcarea pe zona de Brăila intră direct în Drumul Expres Galați-Brăila care se termină în 2023 (n.r constructor UMB), eu cred că undeva, cu tot cu vremea rea de iarnă, în aprilie-mai ar putea fi dat în trafic pe varianta Măcin în județul Tulcea și în august-septembrie la Jijila”, a transmis Grindeanu.

Stadiul fizic al podului este de 82,27%, iar al drumurilor de legătură de doar 40%, a transmis CNAIR pe 21 noiembrie CNAIR. „Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din  drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022. Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract. CNAIR așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză”, arată CNAIR. 

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Gogonate Grindeanu!
    Incompetenta!
    Si faptul ca nu ati fost in stare sa faceti exproprierile!
    La timp!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.