Constructorul auto franco-italian Stellantis vrea să respecte obiectivul Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2035, a declarat directorul general Carlos Tavares într-un interviu acordat publicației germane Welt publicat sâmbătă. scrie Reuters.
Comentariile lui Tavares vin în contextul în care politicienii și oamenii din industria auto au susținut că o posibilă schimbare spre dreapta în Parlamentul European după alegerile din iunie ar putea duce la o revizuire sau retragere a interdicției.
“Nu sunt în niciun caz împotriva interzicerii de către noi a motoarelor cu combustie în 2035. Susțin această cerință”, a declarat Tavares. “Dar trebuie să fii pragmatic pentru a face tranziția”, a adăugat el. “În caz contrar, dogmatismul va eșua în fața realității și această tranziție va fi foarte costisitoare pentru contribuabil și nu neapărat eficientă pentru planetă”.
Normele istorice, aprobate de legislatorii UE în februarie 2023, prevăd că, până în 2035, producătorii de automobile trebuie să obțină o reducere de 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul celor 27 de țări. Cu toate acestea, subvențiile rămân necesare pentru a duce la bun sfârșit acest obiectiv, deoarece tehnologia rămâne prea scumpă, a declarat Tavares.