Autostrada Brașov – Bacău (A13): Proiectantul Consitrans a câștigat contractul pentru studiul de fezabilitate

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Proiectantul Consitrans a câștigat contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, a anunțat marți, 30 aprilie 2024, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. A treia licitație pentru finalizarea proiectării preliminare a fost lansată în urmă cu un an, iar desemnarea s-a făcut după aproape o jumătate de an de amânări. Ultimul termen estimat pentru desemnare era 12 mai după cum Economedia a explicat aici. Contractul de 81 milioane lei poate fi semnat doar dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații :

,,Am desemnat câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău !

După semnarea contractului, CONSITRANS SRL va avea la dispoziție 81,2 milioane de lei (fără TVA) și maximum 24 de luni pentru completarea acestui Studiu de Fezabilitate. Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime estimată de 164 km și va asigura o nouă legătură între Moldova și Transilvania . Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și dupa soluționarea acestora.” – Cristian Pistol

Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Proiectul autostrăzii Brașov – Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:

– CONSITRANS SRL
– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.
– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.)

Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea în mai 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Luna trecută, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a explicat că întârzierea se explică și prin clarificările pe care le-a cerut CNAIR de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, contractul incluzând și studii geotehnice pe care până acum, CNAIR le solicita în etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnarea câștigătorului ,,în câteva săptămâni” :

,,A 13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi  am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren. Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje). După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem. Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate. Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP” -Sorin Grindeanu

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Vai de capul proiectului si cu Consitrans care e Search (pseudo)Corporation 2.0.
    Alti tepari care au nevoie de 10 ani si costuri exorbitante sa duca la capat un proiect.
    Doar atat se poate? Alte companii mai serioase n-au gasit cei din CNAIR?
    Se mai deschide un robinet de bani publici, iar proiectul este deja sortit esecului fara sa fi inceput.

  2. Cea mai normala la cap autostrada montana, nu are nici 50km de munte de parcurs.
    Sper ca va veti misca repede, mai ales daca se misca repede si turcii la Fagaras

    • Vai 2 ani…. multe se pot întâmpa, alegeri, miniștri,alte șpăgi…mai trec 10 ani pana traversăm pasul Oituz pe drum rapid, fiti liniștiți ( la fel cu cel pe la Vatra Dornei).
      Blegul de ministru e în fiecare zi în alt județ laudandu-se ca inaugurează 10-15km pana la final de an….trist

  3. Fantoma asta Search va munci 10ani la proiectate 50m.
    Apoi 20 de ani sa se execute!
    Cumva la orizontul anului 2060 sa fie gata autostrada lu’ peste prajit?😶

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.