Deficitul global de semiconductori va reduce, anul acesta, producţia auto globală cu 7,1 milioane de vehicule, iar problemele din lanţul de aprovizionare provocate de pandemie vor afecta industria şi în 2022, se arată într-un raport al companiei de analize financiare Markit, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.
Problema lipsei cipurilor nu se va stabiliza până în trimestrul doi al anului viitor, iar redresarea va avea loc în cursul semestrul doi din 2022, apreciază Markit. Perspectivele sumbre sunt o nouă dovadă că actuala criză a semiconductorilor nu se va rezolva rapid.
“Industria auto se confruntă cu dificultăţi. Vedem, de asemenea, o volatilitate suplimentară din cauza restricţiilor impuse în Malaezia, ceea ce va afecta producţia de cipuri”, au apreciat analiştii Mark Fulthorpe şi Phil Amsrud de la Markit.
Ratele scăzute de vaccinare şi creşterea numărului de cazuri de infecţii în sud-estul Asiei au determinat închiderea fabricilor unde sunt produşi semiconductorii.
“În special în sud-estul Asiei, extinderea pandemiei şi restricţiile au efect asupra furnizorilor noştri locali”, a apreciat directorul de achiziţii al Toyota, Kazunari Kumakura.
Markit se aşteaptă în 2021 la reducerea producţiei auto globale cu 6,3 – 7,1 milioane de vehicule, fără includerea reducerilor anunţate de Toyota, iar în trimestrul trei din 2021 ar putea să fie fabricate cu 2,1 milioane de unităţi mai puţine din cauza lipsei cipurilor.
“Trimestrul doi ar putea fi momentul în care furnizarea se va stabiliza, dar eforturile de redresare vor începe numai în semestrul doi al anului viitor”, estimează Markit.
Săptămâna aceasta, marile companii auto au anunţat reducerea producţiei de vehicule, din cauza deficitului de semiconductori pentru industria auto.
Miercuri, Ford Motor a anunţat închiderea temporară a fabricii sale din Kansas, SUA, unde produce cel mai bine vândut model, camioneta F-150, după ce pandemia a dus la reducerea producţiei de cipuri în Malaysia.
În perioada 23 – 30 august uzina va fi închisă, a informat al doilea producător auto american, iar sâmbătă se va renunţa la un schimb.
Şi Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a avertizat, joi, că ar putea fi nevoit să reducă şi mai mult activitatea fabricilor, din cauza deficitului de semiconductori. Grupul german speră că situaţia se va îmbunătăţi până la finalul anului şi că va putea majora producţia în semestrul doi din 2021.
Publicaţia niponă Nikkei a informat, joi, că Toyota Motor Corp va reduce luna viitoare producţia globală cu 40%, faţă de planul precedent, tot în urma deficitului de cipuri pentru industria auto.