Sondaj. Cum ar împărți românii banii dacă ar câștiga 100 milioane de lei la loterie

loterie Sursa foto: Pixabay

Dacă ar câștiga 100 de milioane de lei la loterie, românii ar păstra pentru ei înșiși doar 32%, iar restul banilor i-ar împărți către familie, copii sau donații, arată un sondaj dezvoltat de platforma de cercetare de piață Frappe Digital.

Astfel, potrivit sondajului, 35% din bani s-ar duce către familia apropiată (soț/soție, copii, părinți), 32% rămân la persoana care a câștigat banii și 18% vor constitui moștenire pentru copii. Din cei 15% rămași, aproape jumătate s-ar duce către donații. Mai rămân 5% pentru rude și 3% pentru prieteni.

„I-am întrebat pe românii din mediul urban cum ar împărți banii dacă ar câștiga 100 milioane de lei la loterie. Adică o sumă atât de mare, că ar putea trăi fără griji atât ei cât și copiii lor (și poate și copiii copiilor lor). Mi se pare foarte interesant cum ”înțelepciunea” populară se reflectă în comportamentele actuale ale consumatorilor. Rezultatele par să se alinieze foarte bine cu proverbul ”frate, frate, dar brânza-i pe bani”, arată Daniel Enescu, de la Frappe Digital.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Datele fac parte dintr-un studiu marca Frappe Digital din martie 2024, realizat pe un eșantion de 1.071 persoane, reprezentativ pentru populația cu vârsta de 18-65 din mediul urban.

No alt text provided for this image

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: