Sondaj. Cum ar împărți românii banii dacă ar câștiga 100 milioane de lei la loterie

loterie Sursa foto: Pixabay

Dacă ar câștiga 100 de milioane de lei la loterie, românii ar păstra pentru ei înșiși doar 32%, iar restul banilor i-ar împărți către familie, copii sau donații, arată un sondaj dezvoltat de platforma de cercetare de piață Frappe Digital.

Astfel, potrivit sondajului, 35% din bani s-ar duce către familia apropiată (soț/soție, copii, părinți), 32% rămân la persoana care a câștigat banii și 18% vor constitui moștenire pentru copii. Din cei 15% rămași, aproape jumătate s-ar duce către donații. Mai rămân 5% pentru rude și 3% pentru prieteni.

„I-am întrebat pe românii din mediul urban cum ar împărți banii dacă ar câștiga 100 milioane de lei la loterie. Adică o sumă atât de mare, că ar putea trăi fără griji atât ei cât și copiii lor (și poate și copiii copiilor lor). Mi se pare foarte interesant cum ”înțelepciunea” populară se reflectă în comportamentele actuale ale consumatorilor. Rezultatele par să se alinieze foarte bine cu proverbul ”frate, frate, dar brânza-i pe bani”, arată Daniel Enescu, de la Frappe Digital.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Datele fac parte dintr-un studiu marca Frappe Digital din martie 2024, realizat pe un eșantion de 1.071 persoane, reprezentativ pentru populația cu vârsta de 18-65 din mediul urban.

No alt text provided for this image

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: