Autostrada Transilvania : CNAIR a prelungit evaluarea ofertelor pentru ,,Lotul Meseș”/28 iunie, noul termen estimat pentru cel mai mare contract de autostradă

Autostrada Transilvania A3 Tunelul Meseș

CNAIR a prelungit cu o lună, până pe 28 iunie 2024 termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru ,,lotul Meseș”, licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41 km.) fiind cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Sfârșitul lunii iunie este un termen estimat, fiind posibilă, atât o nouă prelungire, dar și o devansare. Contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Vineri, 31 mai 2024 era termenul anterior, estimat după contestația WeBuild la Curtea de Apel București împotriva deciziei CNSC, soluție favorabilă Makyol după cum Economedia a explicat aici.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz)  a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.

– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN-Dogus

TUNELUL MESEȘ 

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Iar loturile vecine Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului in lucru, blocate ca la varful Min Transporturilor exista preferinte electorale pentru Timisoara…Autostrada Transilvania a “debutat” in 2004. In 2024 pe santierul cluj-salaj e un muncitor pe km, restul sunt mutati la timisoara ca asa au vrut decidentii…incredibil!! – “De ce e liniște pe Autostrada Transilvania. UMB face autostrăzi electorale și cere prelungirea termenelor cu 2 ani!” – media9.ro/28.04.2024

  2. Eu nu inteleg de ce este atat de greu decis cine castige dintre 8 oferte.
    La bacaleauret cateva zeci de mii de teste sunt corectate, contestate si totul e finalizat in 2 saptamani.
    Desemnarea castigatorului nu ar trebui sa tine mai mult de 2 saptamani. Oricum aici o sa fie minim 2 ani de lupta de contestatii. Turci vor lupta intre ei pentru acest lot.
    Nu exista nici-o explicatie de ce amana si amana si iar amana cei de la Cnair. Din 8 oferte nu ar trebui sa fie atat de greu.

    • Se asteapta pana UMB sau alt constructor agreat va fi mai liber. Nu vrem iarasi Aktor, Pizzarotti sau Tirenna Scavi.

  3. in romania au ajuns licitatiile sa fie la fel de lungi ca si constructia insasi
    iar ce ii si mai supartator ii ca nimeni din cnair nu este tras la raspundere sau din min transporturilor
    nu mai vorbesc ca o sa fie si vreo 2 ani de lupte in instante
    si nimeni nu face nimic , se contesteaza rezultatul se reevalueaza si apoi la noul castigator desemnat mai au voie inca o data sa il conteste in instante a 2 oara
    si tot asa la nesfarsit
    si apoi evident prelungiri peste prelungiri la contract ca firma constructoare agreeata a luat prea multe contracte si nu poate termina la timp

  4. Bucureștiul blochează de ani de zile această autostradă,nu se dorește construirea ei,întrebați-l pe Băsescu de ce?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.