Automobilul Mini complet electric al BMW, fabricat în China, urmează să fie lovit de cel mai mare tarif pentru vehicule electrice, de 38,1%, conform planurilor provizorii ale UE, a declarat vineri o sursă familiarizată cu chestiunea, o potenţială lovitură terminală pentru perspectivele de vânzare ale maşinii de gamă medie în Europa, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producţia în masă a vehiculului de aproximativ 35.000 de euro (37.345 USD), produs de o companie mixtă din China a BMW şi Great Wall Motor, a început la sfârşitul anului trecut – la scurt timp după ce UE şi-a lansat investigaţia referitoare la subvenţiile acordate de Beijing producătorilor auto.

Cu producţia aflată încă în primele zile, compania nu a reuşit să îndeplinească condiţiile din investigaţia Comisiei Europene de a oferi vsuficiente detalii pentru a fi clasificată drept companie care cooperează cu ancheta, a spus sursa, refuzând să fie numită deoarece discuţiile sunt private.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Companiile considerate ca ar coopera cu UE au fost supuse unor tarife mai mici, de 17,4%-21%, potrivit unui document al Comisiei Europene văzut de Reuters.

Acestea includ BMW Brilliance Automotive, un alt joint venture al BMW care a produs iX3 electric pentru export în Europa din China din 2021.

BMW a refuzat să comenteze.

CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat la începutul acestei săptămâni că tarifele sunt ”modul greşit de urmat”, reiterând îngrijorările altor producători de automobile germani, care se tem de un război comercial care s-ar putea sfârşi cu contratarife pentru maşinile exportate din Germania în China.

Comisia Europeană a spus că întreprinderile mixte care produc maşini în China vor fi supuse taxelor, fără a preciza dacă asociaţiile mai recent formate ar putea beneficia de cota mai mică, de 21%, pentru companiile care au cooperat la anchetă.

O creştere de 38,1% a preţului modelului Mini, care urma să fie exportat din China în Europa, ar putea afecta vânzările într-un moment în care producătorul de maşini se bazează pe fiecare vânzare de maşină complet electrică pentru a ajuta la îndeplinirea obiectivelor de emisii de carbon mai stricte.

Termenul limită pentru impunerea măsurilor provizorii este 4 iulie, după care ancheta va continua până la sfârşitul lunii octombrie.

Asta lasă timp pentru Beijing şi Bruxelles să încheie o înţelegere pentru a atenua impactul.

Companiile pot, de asemenea, să depună comentarii şi să solicite audieri după aplicarea obligaţiilor provizorii.