Grecia: Aplicația asistent de călătorie mAiGreece a întâmpinat unele probleme/ Aplicația oferă turiștilor acces ușor la informații esențiale în 31 de limbi

mAiGreece Sursa foto: Facebook.com/Υπουργείο Τουρισμού - Ministry of Tourism

La 10 iunie, guvernul elen a lansat mAiGreece, o aplicație de asistent digital care oferă turiștilor acces ușor la informații esențiale în 31 de limbi, prin simpla descărcare a aplicației din Play Store sau App Store și adresarea către chatbotul AI a oricăror întrebări legate de călătorie, scrie Kathimerini.

Deși mAiGreece pare să fi reușit să își îndeplinească funcțiile promise, anumite probleme persistă. La o zi după lansare, utilizatorii au fost întâmpinați ocazional cu “Ne cerem scuze pentru inconveniente, dar serviciile noastre funcționează în prezent la capacitate maximă”. Această problemă a fost rezolvată între timp, dar incidentul ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea aplicației de a face față miilor de turiști care o utilizează simultan în timpul lunilor de vară mai aglomerate.

De asemenea, limita de dialog de cinci minute a chatbotului și lipsa de stocare a conversațiilor îi pot deranja pe cei care trebuie să pună mai multe întrebări sau să revină la răspunsurile anterioare.

Totuși, aplicația rămâne un instrument util pentru turiștii care doresc să își planifice vacanțele. În Atena, iubitorii de natură sunt îndrumați către Grădina Națională, cu fotografii și un link de navigare Google Maps. De asemenea, utilizatorii pot solicita o listă a monumentelor culturale din apropiere și pot primi indicații pentru a ajunge la fiecare sit. Pentru cei care vizitează Salonic, aplicația evidențiază atracții precum Turnul Alb, Rotonda, Arcul lui Galerius și Muzeul Arheologic. De asemenea, mAiGreece poate lista cele mai apropiate plaje care au fost certificate la nivel național pentru curățenia lor și calitatea apei.

Dincolo de recomandările de călătorie, aplicația oferă asistență pentru nevoile imediate. Ghidează utilizatorii către cel mai apropiat spital public sau secție de poliție și include un buton “Trimite alertă la 112?” pentru situații de urgență, care notifică Ministerul Protecției Civile prin SMS. De asemenea, chatbotul poate îndruma utilizatorii către consulatul sau ambasada lor sau poate oferi informații despre cel mai apropiat consulat sau ambasadă greacă din țara lor de reședință.

“mAiGreece” încorporează informații despre obiectivele turistice, muzee, situri arheologice, plaje cu steag albastru, spitale și centre de sănătate, secții de poliție, ambasade și consulate ale țărilor străine, precum și conținutul site-ului visitgreece.gr. În plus, are o funcție de urgență prin intermediul unei taste 112, care va trimite un mesaj (SMS) către centrul de operațiuni al Ministerului Crizelor Climatice și Protecției Civile cu localizarea geografică a expeditorului.

Ce trebuie să facă turiștii:

🔹 În primul rând, ei descarcă gratuit “mAiGreece” pe telefonul mobil sau pe tabletă, prin App Store sau Play Store
🔹 Apoi se conectează cu contul personal Google, Apple sau Facebook.
🔹 Apoi, își creează profilul personal în “mAiGreece”, alegând dintr-un set de categorii, de exemplu cultură, natură, activități etc., subcategoriile care îi interesează, indicativ situri arheologice, plaje, ciclism etc.

Pentru punerea în aplicare a proiectului, au fost accesate fonduri PNRR, care sunt destinate sprijinirii transformării digitale a țării. Dezvoltarea aplicației a fost realizată de OTE, Accenture și UBITECH, în timp ce furnizorul de tehnologie este Microsoft cu tehnologia Azure Open AI.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: