UPDATE Autostrada Transilvania: CNAIR a amânat desemnarea constructorului pentru “lotul Meseș” cu încă o lună, până la 31 iulie 2024

Autostrada Transilvania A3 Tunelul Meseș

UPDATE. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere urma să anunțe în cursul zilei de azi constructorul pentru cel mai mare contract licitat până acum – este vorba despre lotul Meseș, licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41 km.). CNAIR a amânat desemnarea constructorului cu încă o lună, până la 31 iulie 2024.

 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

 

Știre inițială.

CNAIR urmează să anunțe azi constructorul pentru cel mai mare contract licitat până acum. De asemenea, decizia poate fi amânată.

CNAIR a prelungit deja cu o lună, până pe 28 iunie 2024 termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru ,,lotul Meseș”, licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău, acesta fiind cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție.

Contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Vineri, 31 mai 2024 era termenul anterior, estimat după contestația WeBuild la Curtea de Apel București împotriva deciziei CNSC, soluție favorabilă Makyol după cum Economedia a explicat aici.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.

– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN-Dogus

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Hai cu amânarea CNAIR!
    Faceți ce știti mai bine: amânarea amânării!1😯

  2. Daca cele doua loturi din A Transilvania de la Suplacu de Barcau la Chiribis si Chiribis Biharea, care sunt pe ses ca- n palma, nu au fost în stare sa le termine în mai bine de 20 de ani de când le- a început Behtel, atunci aceasta portiune foarte grea va fi terminata in următorii 30 de ani. Poate prin 2050

  3. Chiar daca semneaza la nimereala cu cineva macar ar fi inceput proiectul. Acum totul stagneaza.
    Umb sau Wb ar trebui sa primeasca lucrarea si gata.

  4. La banii pe care ii incaseaza la sfarsit de luna, nu ii intreseaza cati ani pierdem noi pe drumuiri… No stress man!🤪

  5. Pfff… Nu pot să cred. Amânări peste amânări. Dar oare nu s-ar putea face ceva încât celor ce tot amână să l-i se amâne și salariile? Asta ar fi soluția. Și apoi… Eject..

  6. se tot amana pana reuseste umb sa termine loturile pe care le are momentan
    gunoaiele astea de la cnair sa fie amanate in afara institutiei permanent
    au predat o parte din proiecte catre cnir si tot nu reusesc sa desemneze un castigator
    ar trebui sal intrebam pe grinda pe facebook cand are de gand sa dea drumu la proiectu asta? in 2100 toamna?

  7. Domnule Pistol.aveti de gând sa dați ordinul de începere pe Precon sau nu?nu ne interesează procesele antice pe care le aveți dvs.cu Precon.va multumesc

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.