Patru valori care vă vor face mai productivi la locul de muncă

startup, echipa, calculator Sursa foto: Pexels

Nu toate idealurile la care se angajează adesea companiile sunt la fel de utile. Unele sunt prea vagi, altele sunt prea deconectate de la viața de zi cu zi a oamenilor, iar altele sunt pur și simplu prea diferite de realitatea modului în care oamenii se comportă în prezent pentru a se impune. Există totuși câteva valori esențiale – valori care trebuie neapărat să existe dacă vreți să construiți o organizație performantă.

Există câteva valori atomice care sunt fundamentale pentru atingerea unor niveluri constant ridicate de productivitate și pozitivitate care stau la baza unei performanțe ridicate, scrie Fast Company. Iată care sunt acestea:

Umilința intelectuală
Umilința intelectuală este convingerea profundă că nici tu, nici altcineva nu aveți sau nu puteți avea monopolul adevărului. Nimeni nu poate avea vreodată 100% dreptate, deoarece nicio persoană nu poate vedea imaginea completă. Indiferent cât de încrezător ești în perspectiva ta, rămâi suficient de umil pentru a recunoaște că s-ar putea să te înșeli parțial sau că îți lipsește o piesă din puzzle. Acest lucru nu înseamnă că nu vă formați puncte de vedere ferme sau că nu le susțineți cu pasiune. Ci înseamnă că vă articulați punctele de vedere ca ipoteze, îi invitați pe alții să le testeze sau să le conteste și rămâneți deschiși să ascultați dovezi care să le infirme. Această abordare este cel mai bine rezumată prin expresia „opinii puternice, susținute cu ușurință”.

Empatia
La un anumit nivel, empatia este o abilitate practică care poate fi învățată cu ușurință – de fapt, calitatea de a asculta încorporată în multe dintre aceste ritualuri este însăși întruchiparea empatiei. Dar, în cele din urmă, empatia provine dintr-o convingere mai profundă: că experiențele emoționale ale altor oameni contează – și că aceste experiențe nu se vor potrivi neapărat cu așteptările tale sau cu ceea ce experimentezi tu în aceeași situație. Empatia este un atom cheie în orice relație de încredere și, după cum am văzut, aceste relații sunt esențiale pentru succesul organizației dumneavoastră.

Siguranța psihologică
Siguranța psihologică a devenit un fel de cuvânt la modă: oamenii sunt de acord că este importantă, fără a ști foarte bine ce este sau cum să o creeze. Dar dacă oamenii nu se simt confortabil să conteste opiniile celorlalți, să ofere feedback sau să fie pur și simplu ei înșiși, atunci va fi dificil să generați calitatea atât a conversațiilor „cu ei”, cât și a celor „cu noi” de care veți avea nevoie.

Curajul
Curajul este reversul siguranței psihologice: este vorba despre o comunicare sinceră, directă, îndrăzneață și sinceră. Aceasta nu înseamnă că toată lumea trebuie să spună tot ce are pe suflet, dar este un ingredient necesar în conversațiile „noi” care ne permit să diagnosticăm și să rezolvăm fricțiunile. Dacă aveți curajul să abordați subiecte dificile și să le faceți discutabile, veți reconfigura rapid convingerile organizației cu privire la care subiecte sunt discutabile și care nu. S-ar putea ca inițial să vă fie teamă să le ridicați dumneavoastră, dar nu uitați că nu împărtășiți nimic din ceea ce oamenii nu știu deja.

Companiile adoptă în mod natural o mare varietate de valori, iar acestea nu trebuie neapărat să includă în mod explicit cele patru valori atomice. Dar aceste valori atomice sunt elementele de bază ale unei culturi de înaltă performanță; iar atunci când acestea sunt slabe, unele dintre cele mai comune valori pe care companiile și le asumă tind să fie și ele slabe. Aceasta deoarece valorile „la nivel molecular” pe care speră să le creeze depind de aceste valori atomice. Dacă un atom esențial este slab sau lipsește, chimia pur și simplu nu funcționează.

De exemplu, munca în echipă necesită o combinație de empatie și umilință intelectuală. Empatia le permite oamenilor să se conecteze și să relaționeze unii cu alții, iar umilința intelectuală le permite să asculte profund și să se bazeze pe ideile celorlalți. Inovarea necesită absolut curaj și siguranță psihologică. Fără acestea, nimeni nu va împărtăși ideile radicale sau „stupide” de care aveți nevoie pentru a vă crea viitorul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: