Linia de tren Craiova – Caransebeș: CFR Infrastructură scoate la licitație modernizarea ultimelor două loturi (82 km) / Valoare estimată de 4,16 miliarde lei

lotul 3 caransebes arad cai ferate lucrari Sursa foto: captura video CFR Infrastructura Timisoara

CFR Infrastructură a lansat miercuri licitația pentru modernizarea ultimelor două loturi fără procedură de pe linia de cale ferată Craiova – Caransebeș. Secțiunea Craiova – Caransebeș are o lungime totală de 225 km, iar Lotul 1 Craiova – Filiași are o lungime de aproape 38 km, în timp ce Lotul 2 Filiași – Igiroasa are o lungime de 44,2 km. Contractele de execuție au o durată de 54 luni (12 etapa de proiectare și 42 luni pentru lucrări) pe Lotul 1, respectiv 60 luni pentru Lotul 2. Valoarea estimată a contractului este de 4,16 miliarde lei fără TVA, lucrările urmând să fie finanțate din fonduri europene prin Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Loturile 1 și 2 de pe magistrala Craiova – Caransebeș erau ultimele fără procedură de licitație publică. În mai a fost lansată licitația pentru loturile 3 și 6. Pentru lotul 3, cu tunelul Balota, termenul pentru depunerea ofertelor este 26 august 2024, în timp ce pe lotul 6 CFR SA a primit peste 200 de solicitări de clarificări. Marți, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de italienii de la Itinera, iar CFR Infrastructură este obligată să dea răspunsuri corecte constructorilor. Termenul pentru depunerea ofertelor este tot 26 august.

Pentru loturile 4 și 5, CFR Infrastructură a lansat licitația de modernizare în iunie. Procedura este lansată cu clauză suspensivă (semnarea contractului se poate face doar dacă Guvernul are bani). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 16 septembrie. Valoarea totală estimată a acestor achiziții este de circa 12,22 miliarde lei fără TVA.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Cale ferata Craiova Drobeta Turnu Severin Caransebes
Sursa foto: Sorin Grindeanu

„Achiziția publică pentru LOTURILE 1 și 2 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu în lungime de circa 82,24 km, din lungimea totală a tronsonului, astfel:
▻ LOT 1: CRAIOVA – FILIAȘI, km 248+760 – 286+735 (37,975 km), cu o valoare estimată de 2.282.592.414,03 lei fără TVA
▻ LOT 2: FILIAȘI – IGIROASA, km 286+735 – 331+000 (44,265 km), cu o valoare estimată de 1.886.557.595,58 lei, fără TVA, potrivit CFR SA.

Valoarea financiară totală estimată a contractului pentru modernizarea loturilor 1 și 2 este de 4,16 miliarde lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 54 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pentru Lotul 2.

Ofertele se pot depune până la data de 23 septembrie 2024.

„Menționăm faptul că, scopul general al implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) vizează:

→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

→ mărirea capacității de tranzit;

→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;

→ modernizare poduri, podețe

→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

→ instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰”, transmite CFR SA.

Linia de tren Craiova – Carnsebeș, parte a Magistralei M 100 București – Timișoara, una dintre cele mai neîntreținute din țară, are o lungime de 226 de kilometri. Cel mai dificil tronson este Lotul 3 care include tunelul de la Balota cu o lungime de 6,1 kilometri.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș este linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km). Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

Linia de cale ferată Pitești – Craiova – Vârciorova – Orșova – Caransebeș – Timișoara a fost construită între anii 1868 – 1879 că urmare a insistenței deosebite a României de a impune realizarea legăturii feroviare cu Banatul aflat sub administrația Austro-Ungară prin punctul de frontieră Vârciorova. Linia de cale ferată Craiova – Vârciorova în lungime de 130 km a fost construită între anii 1868-1875. Linia de cale ferată Caransebeș – Orșova, în lungime de 89 km a fost construită între anii 1874- 1878. După aproape un an se finalizează și tronsonul cf dintre Vârciorova și Orșova, în lungime de 4 km. În această perioadă transbordarea mărfurilor și călătorilor s-a făcut cu mijloace avute la dispoziție. (Date din Monografii). Calea ferată Timișoara – Caransebeș – Vârciorova în lungime de 191km a fost exploatată de Societatea privilegiată a Cailor Ferate Austriece până în anul 1891 când linia CF a fost naționalizată de statul ungar și trecută în proprietatea MAV – Căile Ferate Ungare de Stat. După 1 decembrie 1918 se încep negocierile privind preluarea liniei c.f. de către Statul Român, și prin efectul prevederilor Tratatului de la Trianon la 21 septembrie 1920 linia Timișoara – Vârciorova trece în proprietatea Statului Român, potrivit Studiului de Fezabilitate realizat de Asocierea Italferr S.P.A. – S.C. ISPCF S.A. – S.C. Italrom Inginerie International SRL.

De-a lungul liniei Craiova – Caransebeș sunt prezente mai multe tuneluri cu linie simplă, situate la pozițiile km date mai jos, cu informații despre anul de construcție:
1. Tunel MOȘU km. 375+210 ÷ 375+360; L= 150,00 m; (Anul de construcție: 1967).
2. Tunel BABA km. 376+138 ÷ 376+221; L= 83,00 m; (Anul de construcție: 1967).
3. Tunel VIR  km. 377+332 ÷ 377+425; L= 93,00 m; (Anul de construcție: 1967).
4. Tunel VÎRCIOROVA km. 379+515 ÷ 379+607; L=92,00 m (Anul de constr.: 1967).
5. Tunel BAHNA km. 381+737 ÷ 381+852; L= 115,00 m (Anul de construcție: 1967).
6. Tunel ALION km. 385+667 ÷ 385+866; L= 199,00 m (Anul de construcție: 1967).
7. Tunel TUFARI km. 388+574 ÷ 388+973; L= 399,00 m (Anul de construcție: 1967).
8. Tunel RACHITOBERG. km 413+355 ÷ 413+851; L= 496,00 m (Anul de con.: 1970).
9. Tunel POARTA km. 436+168 ÷ 437+035; L= 867,00 m (Anul de construcție: 1970).
10. Tunel FENES km. 446+709 ÷ 447+980; L= 271,00 m (Anul de construcție: 1878).
11. Tunel TAMPA km. 450+895÷ 451+163; L= 268,00 m (Anul de construcție: 1878).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: