Inteligența artificială va fi un trend tehnologic care va avea un impact similar cu apariția bazei de date în economie, este de părere Tudor Manea, CEO al retailerului online eMAG.
El a vorbit despre cum schimbă inteligența artificială e-commerce-ul și business-ul eMAG, cel mai mare retailer online din România, la un eveniment organizat de Asociaţia Patronala a Industriei de Software și Servicii (ANIS), cu ocazia prezentării unui raport despre industria IT din România.
Amintim că, recent, Fabricio Bloisi, CEO-ul Prosus NV, principalul acționar al eMAG, spunea că investitorul olandez în comerțul electronic intenționează să investească în inteligența artificială pentru a încerca să dubleze valoarea companiei.
Tudor Manea spune că eMAG folosește deja inteligența artificială, iar ea va aduce schimbări majore: „Așteptarea este ca zona de AI să schimbe cu adevărat fața economiei”, afirmă el.
„În zona de retail, noi credem că pe fiecare segment al comerțului se vor produce schimbări majore, începând de la modul în care clientul caută produsul pe care dorește să îl cumpere. Noi am reușit să creștem numărul de produse oferite folosind inteligența artificială. Înainte adăugam pe site 1 milion de produse pe an, acum adăugăm 10 milioane și planul este să creștem la 20 milioane pe an. Asta nu am fi reușit dacă un om ar fi adăugat produsul manual pe site”, explică Tudor Manea.
O schimbare apare și în ceea ce privește shopping journey – călătoria de cumpărături, spune el. „Următorul pas e în zona de pagină de produs. Acolo vor apărea inovații bazându-se pe imagini. Faci poză la canapea și apoi încerci să o așezi la tine în cameră să vezi dacă dă bine în cameră. La fel se poate spune și pe îmbrăcăminte și încălțăminte”, afirmă el.
În zona de check-out, acolo unde se face plata, Manea se așteaptă la destul de multă inovație în zona de credit. „Sunt trenduri de buy now pay later – BNPL, mulți jucători care au început să le ofere. La bază stau algoritmi de AI care reușesc să creeze credit score destul de bun să oferi clientului acest serviciu”, spune el.
Totoată, în zona de livrare sau de post vânzare sunt inovații care nu se văd neapărat la client dar se simt, mai spune el: „Se referă la costul de operare. Cu ajutorul algoritmilor poți să optimizezi rutele curierilor, optimizezi costuri și poți să întorci asta la client prin preț”.
„Ținta ar fi să oferi clientului experiență mai bună folosind AI „in front” și un preț mai bun pentru că optimizezi costurile din spate. Acest trend al AI va accelera creșterea e-commerce-ului în total retail. Mă aștept să rămână acel retail care oferă o experiență bună”, a conchis Tudor Manea.