Producătorul de materiale de construcții TeraPlast a înregistrat o creștere cu 32% a cifrei de afaceri după primele nouă luni din 2024 față de primele nouă luni din 2023, anunță compania. Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast a ajuns la 681 milioane de lei, față de 517,3 milioane de lei în primele nouă luni din 2023. Compania a înregistrat o pierdere de 6,9 milioane de lei după primele nouă luni ale anului curent. Reprezentanții companiei vorbesc de fluctuații în decontările pentru lucrările publice de infrastructură și contracția sectorului rezidențial din România.
EBITDA s-a menținut la un nivel similar cu primele trei trimestre din 2023 , înregistrând 45,2 milioane de lei, respectiv o marja EBITDA de 6,6%.
“Cheltuielile cu dobânzile, cheltuieli nerecurente generate de extinderea geografică și impactul demarării business-ului de folii stretch Opal au erodat profitabilitatea Grupului, marcând o pierdere de 6,9 milioane de lei după primele nouă luni ale anului curent”, se arată într-un raport transmis Bursei de Valori București.
Marja brută a crescut cu 28%, de la 188 milioane de lei după primele nouă luni din 2023, la 240 milioane de lei în aceeași perioada din 2024. Această creștere a fost erodată de avansul costurilor cu salariile, transportul și utilitățile și, de asemenea, peste 4 milioane de lei cheltuieli nerecurente.
Vânzările în afară României reprezintă 25,3% din cifra de afaceri consolidată în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu 16,7% după primele nouă luni din 2023, atingând 172,4 milioane de lei.
Volumele totale au crescut cu 49%, de la 56.671 tone în primele nouă luni din 2023, la 84.624 tone în aceeași perioadă din 2024, și sunt cu 12% peste volumele înregistrate în întreg anul 2023.
„Trimestrul 3 a adus o accentuare a presiunilor generate în special de piețele vestice. Acestea, împreună cu fluctuațiile din zona decontărilor lucrărilor publice de infrastructură și contracția sectorului rezidențial din România, creează un context care nu ne permite să livrăm acționarilor creșteri semnificative imediate, în special în zona de profitabilitate. Suntem însă îndeajuns de solizi să abordăm această perioada cu maturitate și responsabilitate. Ne-am concentrat pe diversificarea piețelor externe, inclusiv prin achiziția Optiplast, și pe conservarea cotelor de piață în acest mediu de piață caracterizat de fluctuații. În plus, implementăm planuri de eficientizare operațională, atât în compania mama, cât și în subsidiare pentru a crește profitabilitatea”, a declarat Bogdan Crăciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast.