Centura Timișoara Vest: Compania Nurol din Turcia a fost desemnată câştigătoare a contractului, după finalizarea reevaluării ofertelor/ Drumul va avea 14 kilometri și trebuie finalizat în doi ani și jumătate

Centura Timișoara Vest CNAIR Sursa foto: CNAIR

Antreprenorul din Turcia, Nurol Insaat Ve Ticaret AS, a fost desemnat câştigător al contractului pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara-Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

“S-a desemnat câştigătorul pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor. Vorbim de acelaşi constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menţinută prin soluţia definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, din data de 25 octombrie, şi validează, de altfel, rezultatul anunţat iniţial de CNAIR”, a scris  ministrul pe pagina sa de Facebook.

Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Varianta Ocolitoare Timişoara-Vest va avea o lungime de 13,90 km şi trebuie construită în 30 de luni, dintre care şase luni alocate pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţie.

Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
•⁠ ⁠un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m);
•⁠ ⁠un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
•⁠ ⁠un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
•⁠ ⁠4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).

Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestații, a precizat ministrul.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

În urmă cu 10 zile, constructorul Precon (parte a Grupului Selina) a depus a doua contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor pentru contractul Centurii Timișoara Vest. În noua contestație, Precon a cerut Companiei de Drumuri să-i permită accesul pentru a studia documentele care au stat la baza evaluării ofertelor, CNAIR desemnând oferta Nurol (Turcia) câștigătoare cu 100 de punte, Precon având 99,22 puncte, iar ARL Cluj (Strabag) obținând 95,65 puncte, potrivit datelor pe care le-a studiat Economedia.

La prima contestație, CNSC a admis, în parte contestațiile Precon și ARL Cluj și a dispus CNAIR să acorde accesul la actele Comisiei de evaluare a ofertei Nurol dar fără a permite și consultarea ofertei constructorului din Turcia, inclusiv accesul la răspunsurile solicitărilor de clarificare.

Nurol a finalizat – cu o ușoară întârziere – lotul de 13 km din județul Sălaj pe Autostrada Transilvania, lucrează conform graficului pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A7, iar pe A8 Autostrada Unirii va începe execuția lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, lotul I PNRR.

Precon a semnat contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia (29 km) pe Autostrada Transilvania, dar proiectarea va începe de-abia în 2025, fiind pe rol procese CNAIR – Selina. ARL Cluj, parte a grupului Strabag lucrează pe șantierul Drumului Expres Timișoara – A1 (10 km) și va începe modernizarea pe DN 73 Câmpulung – Fundata.

Licitația pentru Centura Timișoara Vest, șosea cu două benzi pe sens și o lungime de 14 km, a fost lansată în februarie 2024, iar în mai au fost depuse cinci oferte:

1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România)

2. Asocierea CONCELEX SRL (Lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Asociat 1) – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL (Asociat 2), AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL (Asociat 3) (România – Ucraina)

3. Asocierea SC Drumuri și Poduri Banat SRL (Lider) – SC Maxagro Center SRL (Asociat 1) – SC OPR Asfalt SRL (Asociat 2) – Obras Publicas y Regadios SA (Asociat 3) – SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (Asociat 4) – SC Autotehnorom SRL (Asociat 5) – SC CML SRL (Asociat 6) (România – Spania)

4. NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (Turcia)

5. Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România)” a transmis, pe 15 mai, directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.