Constructorul Precon (parte a Grupului Selina) a depus a doua contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor pentru contractul Centurii Timișoara Vest. În noua contestație, Precon solicită Companiei de Drumuri să-i permită accesul pentru a studia documentele care au stat la baza evaluării ofertelor, CNAIR desemnând oferta Nurol (Turcia) câștigătoare cu 100 de punte, Precon având 99,22 puncte, iar ARL Cluj (Strabag) obținând 95,65 puncte, potrivit datelor pe care le-a studiat Economedia.
La prima contestație, CNSC a admis, în parte contestațiile Precon și ARL Cluj și a dispus CNAIR să acorde accesul la actele Comisiei de evaluare a ofertei Nurol dar fără a permite și consultarea ofertei constructorului din Turcia, inclusiv accesul la răspunsurile solicitărilor de clarificare.
În paralel cu noua contestație de la CNSC, la Curtea de Apel București se judecă alte două contestații: a Precon și a ARL Cluj, dosare conexate care au termen 31 octombrie.
Nurol a finalizat – cu o ușoară întârziere – lotul de 13 km din județul Sălaj pe Autostrada Transilvania, lucrează conform graficului pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A7, iar pe A8 Autostrada Unirii va începe execuția lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, lotul I PNRR.
Precon a semnat contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia (29 km) pe Autostrada Transilvania, dar proiectarea va începe de-abia în 2025, fiind pe rol procese CNAIR – Selina. ARL Cluj, parte a grupului Strabag lucrează pe șantierul Drumului Expres Timișoara – A1 (10 km) și va începe modernizarea pe DN 73 Câmpulung – Fundata.
A doua contestație Precon la CNSC:
Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actuala centură a municipiului (Timișoara Nord) și Varianta de Ocolire Timișoara Sud, care a fost inaugurată în septembrie.
Noul drum național va avea 4 benzi (câte două pe sens), iar pe traseul lui vor fi construite inclusiv 4 noduri rutiere, două pasaje și un pod:
– Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT),
– Nod rutier la intersecția cu DN6,
– Nod rutier la intersecția cu DN59A,
– Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).
Licitația pentru Centura Timișoara Vest, șosea cu două benzi pe sens și o lungime de 14 km, a fost lansată în februarie 2024, iar în mai au fost depuse cinci oferte:
1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România)
2. Asocierea CONCELEX SRL (Lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Asociat 1) – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL (Asociat 2), AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL (Asociat 3) (România – Ucraina)
3. Asocierea SC Drumuri și Poduri Banat SRL (Lider) – SC Maxagro Center SRL (Asociat 1) – SC OPR Asfalt SRL (Asociat 2) – Obras Publicas y Regadios SA (Asociat 3) – SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (Asociat 4) – SC Autotehnorom SRL (Asociat 5) – SC CML SRL (Asociat 6) (România – Spania)
4. NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (Turcia)
5. Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România)” a transmis, pe 15 mai, directorul CNAIR, Cristian Pistol.