Producătorul auto chinez BYD a început ultimul trimestru al anului cu vânzări lunare record, continuându-și performanța puternică în ceea ce este de obicei un sezon de vârf pentru achizițiile auto în China, scrie Bloomberg.
Vânzările globale de autoturisme ale producătorului au crescut cu 66%, ajungând la un record de 500.526 de unități în octombrie, a anunțat vineri producătorul. În timp ce BYD a atins pragul de jumătate de milion mai devreme decât se aștepta, producătorii occidentali, inclusiv Volkswagen, se luptă pe cea mai mare piață auto din lume.
Cererea pentru hibrizii plug-in ai BYD a fost cea mai puternică, atingând 310.912 livrări, restul modelelor fiind complet electrice. Unele dintre cele mai noi modele hibride ale companiei vin cu sisteme de propulsie îmbunătățite care permit o autonomie de peste 2.000 de kilometri.
Volkswagen, Mercedes-Benz Group AG și Stellantis NV se numără printre producătorii auto tradiționali care se confruntă cu dificultăți în China. Țara a fost un motor de profit major pentru mărcile occidentale care acum văd cum vânzările de mașini cu motor cu combustie se îndreaptă către modelele electrice autohtone. BYD a atins pragul de jumătate de milion cu o lună mai devreme decât prevăzuse analistul Citibank Jeff Chung.
Ascensiunea uluitoare a BYD alimentează temerile potrivit cărora China este pe punctul de a domina piața auto mondială în detrimentul rivalilor americani și europeni. La începutul acestei săptămâni, Uniunea Europeană a impus tarife mai mari pentru vehiculele electrice de pe piața asiatică, sporind tensiunile comerciale.
Rămâne de văzut dacă BYD își poate transforma dominația internă în câștiguri semnificative ale cotei de piață în străinătate. Vânzările sale în străinătate din octombrie au stagnat la aproximativ 31 200 – în ciuda unei campanii de marketing în timpul verii în regiuni precum Europa, unde a sponsorizat turneul de fotbal Campionatul European.
BYD nu a fost singura care a atins recorduri lunare. Geely Automobile Holdings a făcut-o și ea, vânzând 226.686 de vehicule în octombrie, cu 28% mai mult față de anul trecut. Constructorul auto chinez mai mic Xpeng Inc. a atins, de asemenea, un nou record cu 23.917 livrări.
Li Auto, ale cărei acțiuni listate la Hong Kong au scăzut vineri cu aproape 10% în urma unor previziuni mai slabe pentru trimestrul al patrulea, a vândut 51.443 de unități, în creștere cu 27%, dar departe de un record lunar. Vânzările Nio au scăzut de la o lună la alta.
Luna trecută, BYD, cu sediul în Shenzhen, a mai atins o piatră de hotar când a raportat venituri pentru al treilea trimestru care au depășit Tesla.
Veniturile constructorului auto au crescut cu 24% la 201,1 miliarde de yuani (28,3 miliarde de dolari) pentru cele trei luni de vară, fiind sub estimări, dar depășind vânzările de 25,2 miliarde de dolari ale Tesla pentru aceeași perioadă.
Ultimele trei luni ale unui an sunt de obicei sezonul de vârf al achizițiilor în China, iar vânzările de vehicule electrice și hibride sunt susținute de subvențiile naționale și locale extinse care încurajează consumatorii să renunțe la mașinile mai vechi.
BYD este, de asemenea, pe cale să își îndeplinească obiectivul anual revizuit de vânzări de 4 milioane de vehicule, după ce a vândut 3,24 milioane de autoturisme până în octombrie.