Platforma de social media Bluesky a adunat peste 700 000 de utilizatori noi în săptămâna care a urmat alegerilor din SUA, deoarece utilizatorii caută să scape de dezinformare și de postările ofensatoare de pe X, notează The Guardian.
Afluxul, în mare parte din America de Nord și Marea Britanie, a ajutat Bluesky să ajungă la 14,5 milioane de utilizatori din întreaga lume, în creștere de la 9 milioane în septembrie, a declarat compania.
Axel Bruns, cercetător în domeniul social media, a declarat că platforma oferă o alternativă la X, fostul Twitter, inclusiv un sistem mai eficient de blocare sau suspendare a conturilor problematice și de control al comportamentului dăunător. „A devenit un refugiu pentru oamenii care doresc să aibă genul de experiență social media pe care Twitter obișnuia să o ofere, dar fără tot activismul de extremă dreapta, dezinformarea, discursul instigator la ură, roboții și toate celelalte”, a spus el. „Comunitatea mai liberală de pe Twitter a evadat cu adevărat de acolo și pare să se fi mutat în masă la Bluesky”, a completat accesta.
Bluesky a început ca un proiect în cadrul Twitter, dar a devenit o companie independentă în 2022, iar acum este deținută în principal de directorul executiv Jay Graber.
Platforma a beneficiat anterior de nemulțumirea față de X și proprietarul său miliardar, Elon Musk, care este strâns conectat de campania electorală de succes a președintelui ales al SUA, Donald Trump. Twitter a pierdut milioane de utilizatori după rebranduirea în X, iar utilizarea în SUA a scăzut cu mai mult de o cincime în cele șapte luni următoare.
Bluesky a raportat că a adunat 3 milioane de utilizatori noi în săptămâna care a urmat suspendării X în Brazilia în septembrie și încă 1,2 milioane în cele două zile după ce X a anunțat că va permite utilizatorilor să vizualizeze postările persoanelor care i-au blocat.
„Suntem încântați să le urăm bun venit tuturor acestor oameni noi, de la Swifties la luptători și urbaniști”, a declarat Emily Liu, purtătoare de cuvânt a Bluesky.
Ruth Ben-Ghiat, istoric și profesor la Universitatea din New York, avea 250.000 de urmăritori pe X, dar a câștigat 21.000 de urmăritori în prima ei zi pe Bluesky în această săptămână. „Sunt încă pe X, dar după luna ianuarie, când X ar putea fi deținut de un membru de facto al administrației Trump, funcțiile sale ca mijloc de propagandă Trump și mașină de radicalizare de extremă dreapta ar putea fi accelerate”, a spus ea, conform The Guardian.
Bluesky este încă al doilea după Threads în categoria rețelelor sociale din App Store-ul american al Apple, care a raportat atingerea a 275 de milioane de utilizatori activi lunar în noiembrie, în creștere de la 200 de milioane în august.
Platforma independentă a adăugat recent caracteristici precum mesageria directă și compatibilitatea video pentru a se asemăna mai mult cu X și a se distinge de concurentul său deținut de Meta.
Ben-Ghiat a găsit „pachetele de pornire” ale site-ului, sau grupuri de persoane cu expertiză și interese similare, o modalitate răcoritoare de intrare.
Bruns, profesor la Queensland University of Technology’s Digital Media Research Center, a declarat că explozia numărului de utilizatori a creat „dureri de creștere” pe măsură ce noii utilizatori au învățat să navigheze pe site, dar în cele din urmă a contribuit la impulsul site-ului.
„Se simte într-adevăr ca o întoarcere la acele zile de entuziasm timpuriu cu privire la social media în multe feluri, și asta este ceea ce, în acest moment, atrage destul de mulți oameni”, a spus el.
Știrea integrală AICI