Platforma de social media Bluesky a adunat peste 700 000 de utilizatori noi în săptămâna care a urmat alegerilor din SUA, deoarece utilizatorii caută să scape de dezinformare și de postările ofensatoare de pe X, notează The Guardian.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Afluxul, în mare parte din America de Nord și Marea Britanie, a ajutat Bluesky să ajungă la 14,5 milioane de utilizatori din întreaga lume, în creștere de la 9 milioane în septembrie, a declarat compania.
Axel Bruns, cercetător în domeniul social media, a declarat că platforma oferă o alternativă la X, fostul Twitter, inclusiv un sistem mai eficient de blocare sau suspendare a conturilor problematice și de control al comportamentului dăunător. „A devenit un refugiu pentru oamenii care doresc să aibă genul de experiență social media pe care Twitter obișnuia să o ofere, dar fără tot activismul de extremă dreapta, dezinformarea, discursul instigator la ură, roboții și toate celelalte”, a spus el. „Comunitatea mai liberală de pe Twitter a evadat cu adevărat de acolo și pare să se fi mutat în masă la Bluesky”, a completat accesta.
Bluesky a început ca un proiect în cadrul Twitter, dar a devenit o companie independentă în 2022, iar acum este deținută în principal de directorul executiv Jay Graber.
Platforma a beneficiat anterior de nemulțumirea față de X și proprietarul său miliardar, Elon Musk, care este strâns conectat de campania electorală de succes a președintelui ales al SUA, Donald Trump. Twitter a pierdut milioane de utilizatori după rebranduirea în X, iar utilizarea în SUA a scăzut cu mai mult de o cincime în cele șapte luni următoare.
Bluesky a raportat că a adunat 3 milioane de utilizatori noi în săptămâna care a urmat suspendării X în Brazilia în septembrie și încă 1,2 milioane în cele două zile după ce X a anunțat că va permite utilizatorilor să vizualizeze postările persoanelor care i-au blocat.
„Suntem încântați să le urăm bun venit tuturor acestor oameni noi, de la Swifties la luptători și urbaniști”, a declarat Emily Liu, purtătoare de cuvânt a Bluesky.
Ruth Ben-Ghiat, istoric și profesor la Universitatea din New York, avea 250.000 de urmăritori pe X, dar a câștigat 21.000 de urmăritori în prima ei zi pe Bluesky în această săptămână. „Sunt încă pe X, dar după luna ianuarie, când X ar putea fi deținut de un membru de facto al administrației Trump, funcțiile sale ca mijloc de propagandă Trump și mașină de radicalizare de extremă dreapta ar putea fi accelerate”, a spus ea, conform The Guardian.
Bluesky este încă al doilea după Threads în categoria rețelelor sociale din App Store-ul american al Apple, care a raportat atingerea a 275 de milioane de utilizatori activi lunar în noiembrie, în creștere de la 200 de milioane în august.
Platforma independentă a adăugat recent caracteristici precum mesageria directă și compatibilitatea video pentru a se asemăna mai mult cu X și a se distinge de concurentul său deținut de Meta.
Ben-Ghiat a găsit „pachetele de pornire” ale site-ului, sau grupuri de persoane cu expertiză și interese similare, o modalitate răcoritoare de intrare.
Bruns, profesor la Queensland University of Technology’s Digital Media Research Center, a declarat că explozia numărului de utilizatori a creat „dureri de creștere” pe măsură ce noii utilizatori au învățat să navigheze pe site, dar în cele din urmă a contribuit la impulsul site-ului.
„Se simte într-adevăr ca o întoarcere la acele zile de entuziasm timpuriu cu privire la social media în multe feluri, și asta este ceea ce, în acest moment, atrage destul de mulți oameni”, a spus el.
Știrea integrală AICI