Compania de distribuție și logistică pentru piață bunurilor de larg consum AQUILA a încheiat primele 9 luni din 2024 cu venituri de 2,1 miliarde de lei, în creștere cu 20% față de aceeași perioada a anului trecut, anunță compania într-un raport la Bursa de Valori București. Profitul a scăzut cu 19% comparativ cu perioada similară din 2023, conducerea companiei punând scăderea pe seama impozitului pe profit de minim 1% din venituri, intrat în vigoare anul acesta, și a costurilor mai mari cu angajații.
Rezultatele înregistrate de companie au fost susținute de creșterea organică a segmentului de distribuție și de aportul adus de cele trei companii achiziționate în 2024 care activează în piață din România. Romtec și cele două companii Parmafood au contribuit cu 5,3% la veniturile companiei.
„Cele trei achiziții strategice realizate în 2024 consolidează poziția noastră […] Ne concentrăm activ pe maximizarea prezenței în canalele de distribuție cu rate de creștere și marje mai mari, precum HoReCa și benzinării, și pe sinergiile cu cele trei companii noi”, a declarat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.
În structura veniturilor, în primele 9 luni din 2024, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 21%, respectiv 7%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o ușoară scădere, de 2%. Prin extinderea portofoliului de branduri proprii, respectiv achiziția Romtec, s-a generat o creștere de 37% a veniturilor din brandurile JetXpert, Expert Wipes, Gradena, La Masă și Yachtis, ajungând la 88 milioane lei la nivelul primelor 9 luni din 2024.
EBITDA a înregistrat o creștere de 7%, până la 124 milioane lei. Profitul net înregistrat în primele 9 luni din 2024 este de 57 milioane de lei, o scădere de 19% comparativ cu perioada similară din 2023, în principal că urmare a impozitului pe profit de minim 1% din venituri, intrat în vigoare anul acesta, și a costurilor mai mari cu angajații.
AQUILA a alocat 16,9 milioane de euro în 2024 pentru investiții în mijloace de transport și echipamente de depozit.