În încercarea de a evita un proces în SUA, producătorul elvețian de ciocolată Lindt & Sprungli și-a compromis propriile afirmații privind excelența produselor sale – o piatră de temelie a strategiei sale de marketing, scrie Fortune.
Lindt a încercat fără succes să pună capăt unui proces colectiv în Statele Unite, lansat în februarie 2023 în urma unui articol al unei asociații de consumatori din SUA care punea în discuție prezența metalelor grele în tabletele de ciocolată neagră ale mai multor producători, inclusiv două tablete produse de Lindt.
„În strategia sa de apărare, compania și-a demontat propriile promisiuni de calitate”, a afirmat ziarul elvețian NZZ am Sonntag, făcând referire la o hotărâre judecătorească americană din septembrie.
Avocații ciocolatierului au susținut că cuvintele „excelență” și „realizat de experți cu cele mai bune ingrediente”, imprimate pe batoanele sale, sunt „umflături” inacceptabile, conform unei decizii luate de o instanță din New York.
Instanța, care a respins cererea Lindt, a definit produsul ca fiind „publicitate exagerată, fanfaronadă și laudă pe care niciun cumpărător rezonabil nu s-ar baza”.
Cotidianul elvețian Le Temps a declarat că Lindt a „mers pe sârmă” cu această „apărare îndrăzneață”.
Marjele de profit ridicate ale Lindt se datorează „faptului că consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult pentru ciocolata sa industrială datorită imaginii lor de calitate”, notează cotidianul.
În decizia instanței se arată că reclamanții au intentat o acțiune colectivă împotriva Lindt, susținând că firma „și-a comercializat în mod înșelător tabletele de ciocolată neagră ca fiind «realizate de experți cu cele mai bune ingrediente» și «sigure, precum și delicioase», când tabletele conțineau de fapt cantități semnificative de plumb”.
Lindt nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.
Consumatorii din statele americane Alabama, California, Florida, Illinois, Nevada și New York au inițiat o acțiune în justiție în urma unui articol publicat în 2022 de organizația americană Consumer Reports, referitor la nivelurile de plumb și cadmiu din tabletele de ciocolată neagră.
Organizația a testat 28 de batoane vândute în Statele Unite. Unul dintre batoanele Lindt s-a numărat printre cele opt care prezentau un nivel ridicat de cadmiu, în timp ce altul s-a numărat printre cele 10 care prezentau un nivel ridicat de plumb, deși niciunul nu avea cele mai ridicate niveluri.
Două dintre batoanele Lindt, comercializate sub marca americană Ghirardelli, s-au numărat printre cele cinci clasificate drept „alegeri mai sigure”.
În timp ce batoanele de la alți producători aveau concentrații mai mari de metale grele – inclusiv de la mărci organice – consumatorii au insistat în procesul colectiv că au plătit prețuri mai mari pentru Lindt deoarece credeau că „cumpără ciocolată neagră de calitate și sigură”.
Elveția este foarte atașată de calitatea bunurilor sale, cartea sa de vizită fiind vânzarea de produse care sunt adesea mai scumpe, date fiind costurile ridicate de producție din bogata țară alpină.