În plină pandemie, un business cu mobilă personalizată și făcut apariția pe piața din România. Se cheamă Infinity for Home, a fost idee unui arhitect foarte cunoscut în lumea de B2B astăzi. Alexa Rădulescu, unul dintre acționari, s-a alăturat proiectului la 6 luni după lansarea conceptului, cu dorința de a extinde și dezvolta, după cum a povestit pentru Economedia.
Ea a spus că vine “dintr-o familie cu un puternic background antreprenorial, educată mai târziu, în mediul de lucru, de corporație, dar cu dorința de a avea într-o zi propriul business.”
Ea mai spune că arhitectul care a pornit afacerea “a avut dorința de a-și aduce câteva piese de accent înalt personalizabile, prin care să dea posibilitatea fiecărui beneficiar să își poată pune amprenta, să își pună în valoare branding-ul și spațiul, să aibă de unde alege așa îi trebuie și îi place.”
Numele Infinity vine de la infinitatea opțiunilor de a personaliza un produs. Infinity for Home are cea mai variată gamă de finisaje pentru produsele pe care a ales să le comercializeze, mai adaugă Alexa Rădulescu.
“La Infinity for Home poți alege doar forme și le poti transforma în ceea ce are nevoie conceptul arhitectului, branding-ul beneficiarului, ideea clientului. De asemenea, Infinity for Home vine și de la varietatea stilurilor de design de produs pe care le poți alege la noi, fie că vorbim de linia de produse de rezidențial sau de business.”
Afacerea nu a fost la început despre „acasă” în sensul rezidențial, consumator, precizează ea.
“Infinity for Home a fost deschis în pandemie, când se discuta foarte mult despre work-from-home vs. Work-from-office. Astfel, oportunitatea de a transforma birourile în spații de lucru confortabile, colaborative și unde să te simți că acasă a fost un factor major în alegerea cuvântului HOME. Ideea de business a fost oricum înainte de momentul ei. În acea perioadă nu se știa cum urmează să evolueze aceast obicei de a lucra de acasă sau nu. A fost puțin îndrăzneț și puțin înaintea vremurilor.”” crede Alexa Rădulescu.
În fața concurenței, mizează pe conceptul de „hand picked products” – produse alese cu mare atenție, chiar în fabrică.
“Noi nu comercializam produse pe care să nu le fi văzut înainte să ajungă în magazin sau la clienți, care să nu fi fost testate de noi. Iar în cazul colaborărilor cu fabricile, ele nu au venit în showroom înainte să vedem și fabrica în care se produc. Iar noi lucrăm în proporție de 90% doar cu fabrici. Apoi, ne diferențiază varietatea finisajelor, tipologia și calitatea aleasă pentru acestea. Varietatea foarte mare a stilurilor și-a găsit și ea locul la Infinity for Home. Și aș mai adăuga și diversitatea segmentelor pe care o abordam: retail, e-commerce, business (Horeca, Office, Healthcare). “
Principalii clienți au 25-55 ani, venituri medii și sunt în general din mediul urban.
Infinity for Home are un background mult mai bun în zona de B2B prin prisma activităților pe care le desfășura anterior, dar acum se concentrează mai mult în zona de retail și consumator final.
Cele mai vândute produse sunt canapelele, dar și cu funcții multiple. Unele dintre canapele sunt premiate în diverse țări cu premii importante de design și calitate, precum canapeaua Dixon ( Polonia). Pe locul al doilea sunt scaunele, din cele mai diverse materiale și stiluri. Soft seating-ul pe B2B a fost specializarea inițială, iar asta a început să se vadă mult și pentru segmentul de consumator, precizează Alexa Rădulescu.
Pe locul al treilea se află mesele extensibile și măsuțele de cafea.
În zona de business rămân pe primul loc produsele de soft seating: scaune de meeting, canapele, fotolii și tot ce ține de zonele de socializare și coworking/collaboration.
“Mai nou observăm o creștere și pentru gama de produse de office pentru CEO/CXO level, unde avem o colecție de birouri operaționale și scaune cu design foarte aparte și preferate de clienții cu care interacționăm. Anul acest colectiile Andante, Meliades si Tear din portofoliul nostru au fost foarte solicitate!”
Investiția inițială a fost de 60.000 euro sumă destinată în principal pentru amenajarea primului showroom, achiziția de stocuri inițiale și acoperirea altor costuri de început necesare intrării pe piață. În timp, pe măsură ce afacerea a crescut, au fost făcute investiții suplimentare pentru extinderea gamei de produse, extinderea cu un showroom mai mare, de patru ori față de dimensiunea celui inițial, pentru a susține cererea în creștere.
Apoi, finanțarea s-a diversificat: “Pas cu pas, am avut acces și la finanțări din partea băncilor colaboratoare, iar anul acesta am reușit să accesăm IMM invest. Pe viitor, bineînțeles că vom avea în vedere și alte surse de finanțare pentru a susține și accelera dezvoltarea și creșterea companiei.”
Alexa Rădulescu spune că un hop de trecut în afacere Infinity for Home a fost chiar nevoia ei de a învăța despre noul business.
“Intrarea mea în Infinity for Home a reprezentat un moment în care trebuie să învăț despre un domeniu nou, o piață nouă, vânzări și maketing de produs. Ceea ce era diferit de serviciile cu care eram deja obișnuită și îmi erau foarte la îndemână. Nu a fost greu, pentru că anvergura nu era comparabila cu cea de astăzi și practic am inceput în Infinity for Home în faza de „construcție”, de la idee la un „business”. Tranziția a fost așadar ușoară, pe de o parte pentru că am început de la zero, fără limitări în decizii, direcții, modul în care ne organizam și funcționam. Limitările au fost mici și de obicei s-au raportat la bugete mai mult decât la orice altceva.”
Potrivit termene.ro, compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 3,8 milioane de lei, în creștere cu 24% față de anul precedent.
Formula succesului? Multitudinea de produse personalizate: “Cred că în primul rând varietatea produselor înalt personalizabile la care au acces consumatorii ne-a permis să ne poziționăm diferit pe această piață. La nivel de business, am fost permanent foarte atenți la contextul general și ne-am concentrat mult pe diversificare și eficientizare. În acest sens, în ultimii ani am reușit să eficientizăm portofoliul și în același timp l-am diversificat, am optimizat costurile și am abordat strategii pentru consolidarea relațiilor cu furnizorii. “
Iar furnizorii sunt din țări europene, precum Polonia, Italia, Olanda, Belgia, Spania, Danemarca. Din afara UE colaborează cu cu câteva fabrici foarte mari din Turcia.
Acum, afacerea s-a extins într-un showroom de patru ori mai mare decît la lansare. În acest an, au fost făcute investiții în eficientizarea portofoliului de produse, investiții în tot ceea ce ține de prezența în online, dar și în promovare și marketing, precum și investiții în stocuri mai mari pentru a servi și acel client a cărui nevoie nu este atât de complexă și și-ar dori mai multă rapiditate în livrarea unui produs.
Cât despre viitor? “În 2025 vom continua să ne concentrăm pe eficientizarea portofoliului actual de produse din punct de vedere al costurilor, procesului operațional și al listării produselor, dar vom continua și investițiile în brand, pentru a ne creșterea vizibilitatea. Pe termen lung, avem în plan deschiderea unui showroom dedicat segmentului business, mărirea showroom-ului existent dedicat B2C și deschiderea celui de-al doilea showroom Infinity for Home. Avem în plan, de asemenea, dezvoltarea propriului centru logistic.”
Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.