Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, anunță Direcția de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
În urmă cu o lună, constructorul băcăuan UMB lucra la partea de drum de pe sectorul Margina – Holdea al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, iar partenerii bosniaci Euro-Asfalt făceau pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri „pentru urși”. Acesta este singurul tronson care lipsește pentru a circula pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II, un contract de 1,8 miliarde lei semnat acum doi ani (14 octombrie 2022).
Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens), precizează DRDP Timișoara.
“Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor “umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret. Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.”, mai precizează Direcția de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
În august, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru cele două tuneluri „pentru urși” pe care UMB le va construi pe cei 5 kilometri din Autostrada A1 Lugoj – Deva, la doi ani de semnarea contractului.
Va fi primul tunel de autostradă construit de o firmă din România, dar expertiza pentru tuneluri revine companiei din Asociere Euro-Asfalt din Bosnia și Herțegovina, pentru că UMB, singur, nu putea îndeplini criteriile de experiență pentru tuneluri. (Va putea licita singur loturi cu tuneluri doar după recepția A1 Margina – Holdea). Constructorul român, în aceeași asociere, a depus ofertă și pentru lotul Pipirig – Leghin al Autostrăzii Unirii (A8) lot cu o lungime de 19 km. care include și 7 tuneluri.
Va fi primul tunel de autostradă construit de o firmă din România, dar expertiza pentru tuneluri revine companiei din Asociere Euro-Asfalt din Bosnia și Herțegovina, pentru că UMB, singur, nu putea îndeplini criteriile de experiență pentru tuneluri. (Va putea licita singur loturi cu tuneluri doar după recepția A1 Margina – Holdea). Constructorul român, în aceeași asociere, a depus ofertă și pentru lotul Pipirig – Leghin al Autostrăzii Unirii (A8) lot cu o lungime de 19 km. care include și 7 tuneluri.
Pe lotul Margina –Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.