Pilotul Cătălin Prunariu numit în această vară la „manşa” Tarom rezistă, deocamdată, la conducerea Companiei. Ministerul Transporturilor, prin Adunarea Generală a Acţionarilor a operat o singură modificare în conducerea transportatorului aerian naţional şi anume numirea inginerului Mihăiţă Ursu în Consiliul de Administraţie. Mandatul este provizoriu, pe o durată de 4 luni cu posibilitatea de prelungire cu şase luni.
Mihăiţă Ursu, inginer geodez şi specialist în vânzări de ţiglă metalică (vezi aici CV) l-a înlocuit, astfel, pe bancherul Costin Ţîră, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, responsabil de domeniul feroviar şi promovat de USR. Singurul vot împotrivă în AGA a venit din partea Societăţii de Investiţii Financiare Muntenia SA (deţine 0,08 % acţiuni) în timp ce Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, deține 97,22%.
Ursu mai ocupat atât funcţia de administrator, cât şi de director general al Tarom, fiind numit CEO pe un mandat interimar în vara anului 2020, în mandatul lui Nicolae Bode şi demis anul acesta în iunie în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.
Astfel, de ieri, noul Consiliu de Administraţie de la Tarom este format din şase membri:
George Rotaru – Preşedinte – mandatat din data de 20.03.2021
Felix Lucreţiu Pătrăşcanu – mandatat din data de 10.09.2021 (CO fondator FAN Curier)
Cristian Secoşan – mandatat din data de 17.03.2021
Florin Voicu– mandatat din data de 20.07.2021
Mihăiţă Ursu– mandatat din data de 21.09.2021
Alexandru Moglan– mandatat din data de 20.07.2021
Cătălin Bunea– mandatat din data de 17.07.2021
Remuneraţia brută lunară pentru membrii Consiliului de Administratie este de 12.500 RON (n.r. Moglan, expert la Oracle şi Bunea, copilot la Ryanair rămân în CA deşi au fost numiţi cu sprijinul USR).
Compania Tarom, cu datorii istorice de 700 milioane lei, aşteaptă o decizie a Comisiei Europene pentru aprobarea „ajutorului de covid” de 38 milioane lei şi nu este exclus ca anunţul să fie făcut chiar la venirea Ursulei Von der Leyen, pe 27 septembrie. Ministerul Transporturilor propunea tot în vară şi un ajutor de stat de 150 – 200 de milioane euro, de asemenea supus aprobării CE. În continuare, operatorul de stat înregistrează un număr record de zboruri – charter, zeci de curse săptămânale cu încasări de milioane de euro.