Volkswagen și liderii sindicali se apropie de un acord pentru restructurarea mărcii omonime a producătorului auto fără închiderea fabricilor din Germania, potrivit unor persoane familiarizate cu această problemă, scrie Fortune.
Conducerea este dispusă să mențină uzinele în funcțiune și să restabilească acordurile privind siguranța locurilor de muncă până în 2030, în schimbul renunțării la plata bonusurilor pentru angajați, au declarat aceste persoane, care au cerut să nu fie numite deoarece discuțiile sunt private.
Printre măsurile suplimentare de reducere a costurilor discutate se numără mutarea producției modelului Golf hatchback de la fabrica germană din Wolfsburg în Mexic și încetarea producției de vehicule electrice marca VW la Zwickau pentru a reduce capacitatea, au declarat persoanele respective.
Un acord ar preveni concedierile pe scară largă și i-ar oferi directorului general Oliver Blume un nou început pe care îl caută pentru a redresa cel mai mare producător auto european. VW încearcă să taie costurile și capacitățile excedentare din rețeaua sa de producție germană, confruntându-se cu scăderea cotei de piață în China și cu încetinirea cererii de vehicule electrice în Europa și SUA.
Detaliile unui acord s-ar putea schimba, iar discuțiile, care sunt în curs de desfășurare, s-ar putea încheia fără un acord, au declarat persoanele respective. Începând de luni, ambele părți au purtat o a cincea rundă de negocieri. Purtătorii de cuvânt ai Volkswagen și IG Metall au refuzat să comenteze.
Ultimele propuneri sunt departe de măsurile drastice de economisire prezentate anterior de VW. Conducerea a propus concedierea lucrătorilor, reducerea salariilor și închiderea a trei fabrici germane pentru a economisi 17 miliarde de euro la marca VW, care se luptă cu ineficiența în Europa și cu creșterea concurenței în China.
Renunțarea la plata bonusurilor și mutarea producției nu vor fi suficiente pentru a economisi încă 4 miliarde de euro anual, de care conducerea are nevoie pentru a consolida marjele, a declarat joi analistul Patrick Hummel de la UBS. „Nu suntem siguri că acesta este într-adevăr pachetul final”, a declarat el pentru Bloomberg Television.
În conformitate cu acordul în curs de negociere, producția modelelor VW ID.3 hatchback și ID.4 SUV s-ar încheia la Zwickau și s-ar muta la Wolfsburg și Emden, au declarat persoanele respective. De asemenea, Zwickau riscă să piardă hatchback-ul Cupra Born în favoarea Wolfsburgului, lăsând uzina din estul Germaniei doar cu modele Audi și producția de șasiuri.
Pentru a compensa pierderea de capacitate, Zwickau este luat în considerare pentru un proiect de reciclare a automobilelor care ar necesita până la 1.000 de locuri de muncă, au spus sursele. Wolfsburg este pregătită să producă modelul electric Golf al VW, care va fi susținut de o nouă platformă dezvoltată împreună cu Rivian Automotive și care ar trebui să fie gata în 2028.
Producătorii de automobile se confruntă cu o încetinire a vânzărilor în Europa, unde consumatorii, presați de costurile ridicate ale vieții, nu sunt mulțumiți de prețul ridicat al vehiculelor electrice. Înmatriculările de mașini noi în regiune au scăzut cu 2% în noiembrie față de anul precedent, la 1,06 milioane de unități, conduse de scăderi puternice în Franța și Italia, a declarat joi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.
Furnizorii au anunțat, de asemenea, măsuri drastice de reducere a costurilor ca răspuns la scăderea cererii. Robert Bosch GmbH, ZF Friedrichshafen AG și Schaeffler AG se numără printre producătorii de piese de schimb care intenționează să reducă mii de locuri de muncă pe măsură ce consecințele afectează lanțul de aprovizionare al industriei.