Platforma video YouTube va lua măsuri împotriva conținutului care conține titluri și miniaturi clickbait, în special cele legate de știri de ultimă oră sau evenimente curente, relatează Fast Company.
Thumbnail-ul este echivalentul YouTube al unui poster de film, cu scopul de a atrage atenția și a face oamenii să dea click și să vizioneze atunci când sute de videoclipuri inundă secțiunile de conținut recomandat. Cei mai mulți sunt predispuși să dea click pe un videoclip care are un titlu extraordinar și un thumbnail atrăgător, doar pentru a fi dezamăgiți când conținutul real nu are nimic de-a face cu ceea ce a promis titlul.
Utilizarea thumbnail-urilor și titlurilor (adesea înșelătoare) care atrag atenția a devenit o practică standard pe YouTube. Cu toate acestea, platforma a anunțat acum o reprimare a exemplelor deosebit de „flagrante” de clickbait.
Aceste măsuri au fost implementate inițial în India.
Astfel, YouTube va lua măsuri împotriva videoclipurilor care prezintă titluri și imagini clickbait, în special cele legate de știri de ultimă oră sau evenimente curente. Purtătorul de cuvânt al YouTube, Jack Malon, a declarat pentru The Verge că măsurile vor fi aplicate în mai multe țări în lunile următoare. Deși creatorii nu vor primi avertismente în faza inițială, toate videoclipurile care încalcă noua politică vor fi eliminate.
„Ne consolidăm eforturile de a combate clicurile flagrante pe YouTube. Aceasta înseamnă că intenționăm să extindem aplicarea metodelor împotriva videoclipurilor în care titlul sau thumbnail-ul promit publicului ceva ce videoclipul nu oferă”, a scris YouTube într-o postare pe blogul Google India.
„Acest lucru îi poate face pe utilizatori să se simtă păcăliți, frustrați sau chiar induși în eroare, în special în momentele în care folosesc YouTube pentru a căuta informații importante sau oportune.”
YouTube a oferit exemple de exagerări flagrante, cum ar fi un videoclip intitulat „Președintele a demisionat!” care nu se referea la o adevărată demisie și avea un thumbnail „Top Political News”, atașat la un videoclip fără conținut real de știri. Acuzațiile de clickbait sunt frecvente, așa că metodele de prevenție pe YouTube vor fi utile pentru cei care doresc să evite astfel de situații.
„Pe măsură ce continuăm să educăm creatorii, eforturile noastre de aplicare a noilor metode vor acorda prioritate videoclipurilor noi în viitor”, a declarat compania.
Întrebarea cum să abordăm dezinformarea a fost de multă vreme o provocare pe internet. În ultimul an, YouTube a introdus o serie de alte modificări, inclusiv o caracteristică care permite utilizatorilor să lase note pentru a corecta informațiile greșite, similare cu „notele comunității” de la X.