Un petrolier încărcat care şi-a pierdut capacitatea de manevră în Marea Baltică în apropierea insulei germane Rugen a fost remorcat în oraşul port Sassnitz, relatează dpa duminică, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Petrolierul Eventin, încărcat cu 99.000 de tone de petrol, era ţinut duminică la circa 5 km de ţărm de două remorchere.

Vasul va rămâne aici până când se va lua o decizie asupra paşilor următori, a declarat un purtător de cuvânt al Comandamentului central german pentru urgenţe maritime (CCME). Nava este etanşă şi nu prezintă niciun pericol pentru mediu, a adăugat sursa citată.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Eventin, care a fost construit în 2006 şi navighează sub pavilion panamez, se îndrepta din portul rusesc Ust-Luga spre portul egiptean Port Said, potrivit platformei de monitorizare Vesselfinder.

Eventin a suferit o pană la motor vineri şi era în derivă în Marea Baltică înainte de a fi salvată, conform CCME. Nu se cunoaşte pentru moment motivul defecţiunii motorului.

Nava face parte din aşa-numită „flotă fantomă” folosită pentru a exporta petrol în pofida sancţiunilor dure impuse Moscovei, potrivit unei liste întocmite de organizaţia de protecţie a mediului Greenpeace.

UE, SUA şi Regatul Unit au impus sancţiuni asupra industriei petroliere ruse drept răspuns la invazia pe scară largă a Ucrainei în 2022, cu scopul de a reduce fondurile disponibile pentru război.

Navele din „flota fantomă” sunt învechite şi în stare proastă de operare.