Compania de curierat Fan Courier a încheiat anul 2024 cu afaceri de 1,385 miliarde de lei (aproximativ 280 milioane de euro), în creștere cu 12,5% față de anul precedent, conform datelor prezentate joi.
Compania a finalizat anul trecut extinderea și modernizarea hub-ului de la Ștefănești, după o investiție de 25 milioane de euro. Investițiile totale derulate în 2024 de companie s-au ridicat la 55 milioane de euro.
Anul trecut, FAN Courier a deschis noi sedii internaționale, a extins și a mărit capacitatea de sortare a mai multor HUB-uri regionale din Deva, Arad, Constanța și Iași.
Rețeaua de lockere FANbox se extinde
Rețeaua de lockere FAN box are 2000 de unități în acest moment. Până la finalul lunii februarie, FAN Courier estimează că rețeaua va număra 2.100 de unități, iar următoarele 500 de unități, pentru care a fost semnat deja contractul de livrare, urmează să fie instalate în anul în curs.
Anul 2025 va fi anul în care compania se va concentra pe creșterea volumelor expediate la lockere, dar și pe creșterea numărului de unități instalate. Compania își propune ăpentru 2025 să atingă o creștere de peste 80% în ceea ce privește volumele predate la locker.
Republica Moldova: cifră de afaceri dublă în 2024 și cotă de piață de 20%
Dezvoltarea FAN Moldova este una dintre prioritățile FAN Courier. În 2024, FAN Moldova a ajuns la o cifră de afaceri de 2,2 milioane euro, dublu față de anul trecut și la o cotă de piață de 20%. Targetul pentru 2025 este dublarea cifrei de afaceri și obținerea poziției de lider. Anul trecut compania a livrat 95 de milioane de colete – național, internațional și în Republica Moldova.
Pentru anul acesta compania planifică noi investiții de 40 de milioane de euro, obiectivele principale fiind dezvoltarea și tehnologizarea hub-urilor regionale, dotarea hub-ului de la Ștefănești cu o nouă bandă de sortare, extinderea rețelei de lockere și continuarea dezvoltării internaționale.
„Situația neclară din zona politică și, mai ales, menținerea acestei incertitudini, ar putea avea un impact și asupra mediului de afaceri, în contextul în care România înregistrează deficite foarte mari. Încă nu avem semnale foarte clare în legătură cu eventualele modificări fiscale pentru anul în curs, de aceea, strategia noastră este una rezervată. Lipsa predicitibilității fiscale, incertitudinile economice, posibila scădere a consumului ca urmare a măsurilor de austeritate impuse de Guvern, toate acestea duc la un climat general tensionat, atât în rândul populației, cât și la nivelul mediului de afaceri”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.
Totuși, pe lângă toate acestea, una dintre cele mai importante provocări rămâne lipsa forței de muncă, una dintre soluții fiind recrutarea de lucrători din afara României, ceea ce necesită mai mult timp și mai multe resurse financiare. În acest moment, în depozitele FAN Courier din București și din țară lucrează 130 persoane de origine nepaleză.
Date fiind provocările, strategia de investiții și de dezvoltare a companiei va fi ajustată pe parcurs. Cu toate acestea FAN Courier își propune în acest an extinderea și consolidarea poziției pe piața internațională, mărirea capacității de stocare și sortare prin modernizarea și tehnologizarea HUB-urilor regionale, precum și identificarea și dezvoltarea continuă de servicii out of home delivery, cu tot ce înseamnă livrarea alternativă: lockere FANbox, locații partenere Collect Point și sediile FAN din țară.