Constructorul român UMB a reluat, recent, lucrările pe ultimii kilometri ai Tronsonului 1 Craiova – Robănești de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, după ce la finalul anului trecut a deschis parțial circulația pe alți 17,7 km ai segmentului. Stadiul lucrărilor este de 84%, iar inaugurarea ultimilor 12 kilometri este așteptată în luna mai.
„Au reînceput lucrările pentru finalizarea construcției Tronsonului 4 al DEx12, Craiova-Pitești!
Pentru început, constructorul român a mobilizat, în șantier, 380 de muncitori și 174 utilaje care lucrează la construcția ultimilor 12 km ai primului drum expres din România. Stadiul lucrărilor este de 84%, iar termenul estimat pentru finalizarea acestora este luna mai. După finalizarea celor 121 de km ai Drumului Expres Craiova-Pitești vom putea circula neîntrerupt pe aproximativ 230 km de drum de mare viteză între Craiova și București”, a scris ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe Facebook.
Și șeful CNAIR, Cristian Pistol, a avut un mesaj similar: „UMB s-a întors la lucru pe ultimii km ai Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12)! Cei 12 km ai Tronsonului 4 (Colonești – Oarja – Pitești), care au rămas de finalizat vor face conexiunea dintre DEx12 și A1, în această primăvară. Practic se va putea circula între Craiova și București, pe drum de mare viteză, pe o distanță de aproximativ 230 km.”
CNAIR promitea în primăvara anului trecut că acest tronson urma să fie gata până la sfârșitul anului 2024. Tot atunci, oficialii din Ministerul Transporturilor/CNAIR, pe baza angajamentelor antreprenorilor Ozaltin, UMB și Aktor, estimau că în decembrie 2024 se va circula pe Drum de mare viteză de la Craiova la Constanța prin finalizarea loturile 1 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești respectiv Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud.
Astfel, după cum a notat anul trecut Economedia, Compania de Drumuri a ratat și în anul 2024 legătura „cap-coadă” între Craiova și București pe drum de mare viteză, în ciuda promisiunilor repetate ale ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu și ale directorului general al CNAIR Cristian Pistol.
UMB a deschis circulația doar parțial în noiembrie, pe 17,7 km ai Tronsonului 1 Craiova – Robănești de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. Cu o zi înainte, CNAIR a inaugurat circulația pe alți 20 de kilometri de pe Lotul 4. Inaugurarea parțială a avut loc deoarece UMB a avut întârzieri la mai multe pasaje, inclusiv la pasajul peste nodul cu Autostrada A1.
Grindeanu și Pistol transmit acum că ultimii 12 kilometri dintre Albota și Pitești, care vor face legătura cu Autostrada A1 București – Pitești, urmează să fie inaugurați abia în luna mai 2025.
În plus, constructorul grec Aktor a anunțat recent că va finaliza lucrările la lotul 3 Bragadiru – Joița al autostrăzii A0 Sud și va inaugura acest lot în data de 15 aprilie 2025. Potrivit constructorului, până în prezent, toate structurile majore de pe tronsonul de 18 kilometri au fost finalizate. Termenul inițial pentru această lucrare era aprilie 2024.