CNAIR a semnat cu Eco Geodrum SRL contractul pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a nodurilor rutiere de la Boboc, județul Buzău, legătura cu Autostrada Moldovei A7 și Borcea, legătura la Autostrada Soarelui. La Boboc și Borcea sunt bazele aeriene MAPN. Prima licitație pentru studiul de prefezabilitate și fezabilitate lansată în 2022 a fost anulată în aprilie 2023 ca urmare a ofertelor neconforme. Contractele lansate în 2022 erau finanțate prin CEF-Mobilitate Militară, iar acum sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027.
„Contractul pentru elaborarea studiilor de fezabilitate a nodurilor rutiere pentru asigurarea conectivității loa Autostrada A7, Tronsonul Buzău – Focșani, în zona Boboc – Cochirleanca, Autostrada A2, Fetești-Borcea și Autostrada A0, Clinceni a fost semnat în data de 29.01.2025 cu SC. Eco Geodrum SRL”, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.
Nodul rutier de la Boboc va fi pe A7 secțiunea Buzău – Focșani, lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30 km), inaugurat în noiembrie 2024, deși UMB avea termen în contract 2025. Nodul de la Fetești – Borcea va fi proiectat între nodurile de la Drajna și Fetești.
Valoarea contractului finanțat din PT este cuprinsă între 2,1 și 2,5 milioane lei, iar durata de 8 luni. În cadrul proiectului, studiul de fezabilitate are o durată de 7 luni, iar expertiza tehnică 3 luni. Caietul de sarcini este întocmit încă din iunie 2023, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia.
,,Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Noduri rutiere pentru asigurare conectivitate la Autostrada A7, Tronson Buzau – Focsani in zona Boboc – Cochirleanca, Autostrada A2 in zona Fetesti-Borcea si la Autostrada A0 in zona Clinceni, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu. In cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente: • Expertiza Tehnica pentru fiecare nod rutier aferent Proiectului; • Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru fiecare nod rutier aferent Proiectului, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.)”, arată documentația din SEAP.
Documentația este luată copy-paste din caietul de sarcini anterior (n.r apel de proiecte 2022-2023) și completată cu nodul Clinceni – A0.
În analiza cost-beneficiu, pentru o autostradă/drum expres, componenta militară MAPN/NATO are o pondere importantă de 15% (detalii aici). De asemenea, Comisia Europeană finanțează programe de reparații capitale la podurile strategice din România care duc la baze militare.