Aplicația românească ESX, care conectează utilizatorii cu săli de fitness independente, anunță că investește 600.000 de euro în dezvoltarea PTN.esx.ro (Personal Trainer Network), o extensie digitală destinată antrenorilor personali, nutriționiștilor, kinetoterapeuților și fizioterapeuților, potrivit unui comunicat de presă.
Platforma PTN by ESX este gratuită pentru clienți și le permite să își aleagă antrenorul potrivit pentru ei fără niciun cost inițial. Pentru antrenori, înscrierea pe platformă este gratuită în prezent, iar ESX percepe un comision doar din tranzacțiile finalizate. În prezent, peste 600 de antrenori personali și nutriționiști sunt înregistrați pe platformă, iar în curând, va exista și o secțiune dedicată kinetoterapeuților și fizioterapeuților.
Totodată, până la sfârșitul anului acestava fi introdusă o taxă de listare pentru experți, iar pentru utilizatori accesul va rămâne gratuit.

„În prezent, cercetările noastre arată că venitul mediu al unui antrenor personal este de aproximativ 400-500 de euro pe lună, respectiv 600-700 de euro pentru cei cu care au contracte de muncă. Digitalizarea oferă însă o soluție eficientă: PTN by ESX permite antrenorilor să își diversifice serviciile, să creeze programe online personalizate și să gestioneze mai eficient relația cu clienții. Conform calculelor de optimizare, utilizarea platformei poate crește veniturile acestora de până la 10 ori față de media actuală”, a declarat Andrei Trofin, CEO ESX.
Aplicația românească are peste 500.000 de utilizatori și oferă acces la peste 650 de centre sportive și săli de fitness din România.
De asemenea, în România sunt peste 5.000 de antrenori personali și nutriționiști care activează în domeniu, 60% dintre aceștia fiind concentrați în București. Aceștia se confruntă cu diverse provocări cum ar fi venituri fluctuante cauzate de sezonalitatea industriei, limitarea oportunităților de venit, deoarece le lipsesc resursele și cunoștințele pentru a se promova și a își promova serviciile sau lipsa de flexibilitate a sălilor – majoritatea nu permit accesul antrenorilor decât dacă au parteneriate directe cu ei, deși clienții sălii lor plătesc abonament lunar.