Reprezentant mare dealer auto din România: „Principala noastră provocare vine din zona serviciilor post-vânzare pentru autoturisme electrice” / E greu de găsit forță de muncă calificată în acest domeniu / Declinul pieței agravează situația

service-masina-electrica Sursa foto: Freepik

Principala provocare pentru dealerii auto din România vine din zona serviciilor post-vânzare pentru autoturismele electrice, a declarat, într-un interviu acordat TechRider by G4Media, Dan Grigore, general manager la Auto Cobălcescu.

Segmentul automobilelor electrice și hibride este unul foarte important pentru companie, potrivit lui Grigore, cele două categorii însumând 30% din businessul de vânzare auto.

„Acest segment solicită forță de muncă înalt calificată, precum și echipamente, scule și dispozitive de lucru specifice, ceea ce presupune un efort financiar ridicat, care nu este susținut de profitabilitate”, a explicat reprezentantul companiei. Nu ajută nici faptul că piața nu mai crește, ba chiar a consemnat un declin abrupt în 2024. Conform datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), au fost înmatriculate anul trecut 9.765 de autoturisme noi cu propulsie electrică, reprezentând o diminuare de 32% comparativ cu anul 2023.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Dat fiind că, în acest moment, parcul auto este format în mare parte din automobile cu motoare termice, segmentul de automobile electrice nu are un impact major asupra profitabilității Auto Cobălcescu, dar Grigore estimează că acest lucru se va schimba în următorii ani.

Nu se găsesc nici mecanici specializați în mașini electrice. „O altă provocare este legată de forța de muncă calificată în acest domeniu, tot mai greu de găsit de la un an la altul”, a adăugat acesta.

Auto Cobălcescu are în portofoliu mărcile Dacia, BMW, Renault, Nissan și Mini.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.