Aeroportul Internațional Cluj introduce combustibil sustenabil pentru aviație, furnizat de OMV Petrom

Pe scurt

  • OMV Petrom va furniza în 2025 combustibil de aviație sustenabil (SAF) pentru Aeroportul Internațional Cluj.
  • Aeroportul Cluj utilizează deja un amestec de 2% SAF pentru toate decolările din ianuarie 2025.
  • SAF reduce emisiile de carbon cu până la 80% și poate fi utilizat în infrastructura existentă fără modificări majore.
  • Uniunea Europeană prevede utilizarea minimă de 2% SAF pe aeroporturi din 2025, cu o creștere la 6% până în 2030.
Articolul integral continuă mai jos
omv Petrom Sursa foto: OMV Petrom

OMV Petrom, unul dintre cei mai mari producători de energie din sud-estul Europei, furnizează în 2025 Aeroportului Internațional Cluj Avram Iancu combustibil de aviație sustenabil (SAF). Acest lucru este realizat cu scopul reducerii emisiilor de carbon în transportul aerian, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, din luna ianuarie, aeronavele care decolează de pe Aeroportul Cluj, sunt alimentate cu combustibil pentru avioane în amestec cu 2% SAF. Aproape 1.800 de zboruri au fost operate în ianuarie și februarie folosind acest combustibil, acoperind integral decolările de pe aeroport.

„SAF este produs din materii prime regenerabile precum uleiuri  uzate și grăsimi animale, transformate, cu ajutorul unor tehnologii inovatoare, în carburanți cu proprietăți similare kerosenului convențional. La OMV Petrom am demarat lucrările de construcție la o investiție de 750 de milioane de euro, astfel încât, începând din 2028, să producem astfel de carburanți și în România, la rafinăria Petrobrazi. Credem în potențialul României de a deveni un hub regional pentru astfel de combustibili,” a declarat Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom responsabil de activitatea de Rafinare și Marketing.

De asemenea, carburanții sustenabili pentru aviație (SAF) sunt combustibili produși prin procesarea materiilor prime regenerabile, cum ar fi uleiuri uzate și grăsimi animale. Aceste materii sunt transformate prin procese avansate de rafinare, folosind hidrogen verde, pentru a obține un combustibil cu proprietăți similare kerosenului. SAF poate fi utilizat direct în infrastructura și aeronavele existente, fără necesitatea unor modificări majore.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Totodată, SAF are un impact semnificativ asupra reducerii emisiilor de carbon, având potențialul de a reduce emisiile cu până la 80% pe durata întregului ciclu de viață, comparativ cu combustibilul tradițional. Acest combustibil va juca un rol esențial în atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon în industria aviatica.

Regulamentul ReFuelEU Aviation prevede utilizarea combustibililor de aviație sustenabili, pe aeroporturile din Uniunea Europeană în proporție de minim 2% începând cu 1 ianuarie 2025 și o creștere graduală a utilizării SAF de până la 6% din anul 2030.

Dat fiind contextul, în cadrul eforturilor de reducere a amprentei de carbon, pe lângă aprovizionarea cu carburanți sustenabili pentru aviație, aeroportul a achiziționat și două autospeciale electrice de degivrare/antigivrare aeronave și un autobuz electric pentru transportul pasagerilor de la terminal la avioane.
Aeroportul Avram Iancu din Cluj a avut aproape 3,3 milioane de pasageri în anul 2024.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.