Constructorul chinez China Civil Engineeering a ridicat primul pasaj cu grinzi de pe Lotul 3 Nord (Afumați – Pantelimon) și a ajuns cu lucrările la un stadiu fizic de 35%, a anunțat marți secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu, care a avertizat însă că acestea trebuie să fie accelerate.
„Am fost pe șantierul Lotului 3 al Autostrăzii de Centură București A0 Nord, 𝗡𝗼𝗿𝗱, pentru a verifica evoluția acestuia.
Stadiul lucrărilor este următorul:
✅️ Au fost montate grinzile prefabricate (36 buc. 15 m și 21 m) la pasajul pe bretea peste autostradă de centura (km 40+850), nod rutier cu DN2;
✅️ Se lucrează la elevațiile pasajului pe bretea peste autostradă (km 39+612);
✅️ La pasajul pe autostradă peste DN2 București – Urziceni, (km 40+134) au fost finalizate lucrările de infrastructură, au fost aduse toate grinzile prefabricate în șantier (64 buc de 40 m ) și se execută lucrări pregătitoare pentru montarea acestora. Suplimentar, s-a început aprovizionarea cu predale prefabricate în șantier. Pasajul peste DN2 are 8 deschideri;
✅️ La pasajul pe DC27 peste autostradă (km 41+750) se lucrează la execuția ultimilor piloti forați;
✅️ La pasajul pe DJ300 peste autostradă (km 42+938) a fost finalizată execuția pilotilor forați, iar în prezent se lucrează la armarea și betonarea radierelor. Pasaj cu 4 deschideri;
✅️ La pasajul pe autostradă de peste CF 800 București – Constanța și DE (km 45+432) se lucrează la execuția radierelor (26 bucăți). Pasaj cu 12 deschideri;
✅️ La pasajul pe DN3 peste autostradă (km 47+540) au fost demarate lucrările pentru relocarea utilităților (electrice, telecomunicații, alimentare cu gaze, alimentare cu apă și canalizare) din zona pasajului, în vederea eliberării amplasamentului pentru a se putea începe lucrările de forare, armare și turnare a piloților.
✅️ Continuă lucrările de decopertare vegetală și stabilizare a terenului de fundare;
✅️ Se lucrează la execuția celor 26 podețe;
✅️ Se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat, fiind executați 245.000 mc din volumul total;
ℹ️ Reamintesc faptul că la finalul anului trecut am dat în trafic un tronson de autostradă aferent acestui lot, cuprins între A3 și DN2, cu descărcare provizorie în DN2, care permite circulația la nivel de autostradă în partea de nord a Capitalei și județului Ilfov, între DN1 – A3 – DN2, fără să mai tranzităm actuala Centură a Capitalei, ocolind astfel U.A.T.-urile Afumați, Ștefăneștii de Jos, Tunari, Otopeni”, a transmis Ionel Scrioșteanu.
Scrioșteanu a precizat că lucrările sunt într-un ritm bun, iar procentul celor executate a trecut de 35%, însă acestea trebuie accelerate în zona DN3 pentru a nu deveni un punct sensibil al șantierului.
În decembrie, constructorul chinez a inaugurat circulația pe 2 km din Lotul 3 A0 Nord, astfel încât șoferii să poată circula între lotul 2 din Autostrada A0 Nord şi DN2.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea atunci că speră să fie respectate termenele pentru ca la finalul anului 2025 să se poată circula pe autostradă de la DN1 la A2.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Traseul Lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.
Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A 0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție. Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021) care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român.
Termenul contractual de finalizare a întregului proiect este anul 2025. Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport.
În același timp, săptămâna trecută, Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat proiectul tehnic necesar pentru construcția Lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord, a anunțat secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu. Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans. Acesta este ultimul lot de pe A0 pe care încă nu au început lucrări.
Economedia a scris deja că constructorul Pizzarotti – Retter se pregătește să intre în șantier. Antreprenorul a început lucrările pregătitoare încă din ianuarie, iar Ministerul Transporturilor a emis la finalul lui ianuarie autorizația completă de construire. Constructorul este pregătit să intre în execuția lucrărilor din șantier imediat după predarea amplasamentului, care se estimează în jurul datei de 15 martie, arată informațiile Economedia. Lucrările de execuție vor dura 22 de luni, adică ar trebui să fie finalizate în ianuarie 2027.
Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul lui 2023 (12 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor, despre care constructorul spunea că va fi inaugurat în aprilie 2025. Totuși, Digi24 scria că data finalizării a fost mutată la începutul lui iulie, cu o întârziere totală de un an și opt luni față de planurile inițiale.